تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:28
265 بازدید
کد خبر : 825

طراحی ماژول ویژه ارتقای یادگیری ماشینی با رایانه‌های کوانتومی

طراحی ماژول ویژه ارتقای یادگیری ماشینی با رایانه‌های کوانتومی

آی بی ام یک ماژول کاربردی برای استفاده در رایانه‌های کوانتومی عرضه کرده که موجب ارتقای یادگیری ماشینی این نوع رایانه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ونچربیت، ماژول یادشده یک نوع نرم افزار کوانتومی منبع باز است که در راستای تحقق هدف آی بی ام به منظور افزایش کاربرد رایانه‌های کوانتومی عرضه می‌شود.

این ماژول یادگیری ماشینی Qiskit نام دارد و از توان پردازش بسیار بالای رایانه‌های کوانتومی به منظور افزایش توانمندی سیستم‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. افزایش قدرت مدل‌های یادگیری ماشینی، می‌تواند غلبه بر چالش‌های علمی و حل مسائل پیچیده در حوزه‌های گوناگون را با سرعت و دقت بیشتری ممکن کند.

ماژول یادشده بر روی انواع رایانه‌های کوانتومی قابل نصب است، بدون آنکه نیازی به تغییر عمده طراحی و معماری آنها باشد. همچنین می‌توان آنها را برای انجام فرایندهای مختلفی برنامه‌ریزی کرد. آی بی ام می‌گوید از این طریق می‌توان سرعت اجرای برخی برنامه‌های کاربردی پیچیده را تا صد برابر افزایش داد.

این ماژول مدت زمان مورد نیاز سیستم‌های هوش مصنوعی برای یادگیری از طریق دریافت اطلاعات و تغذیه از خارج را به حداقل می‌رساند. در عین حال هنوز راه حلی برای چالش کاهش مدت زمان مورد نیاز برای انتقال اطلاعات حجیم به رایانه‌های کوانتومی و سپس استخراج آنها به دست نیامده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه