تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:19
263 بازدید
کد خبر : 671

طراحی پلتفرمی برای پایش سازمانها بر پایه هوش مصنوعی

طراحی پلتفرمی برای پایش سازمانها بر پایه هوش مصنوعی

یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی «پلتفرم پایش و اندازه‌گیری پیشرفته سازمانی و سیستم پشتیبانی و شبیه‌سازی تصمیم مدیران با کمک هوش‌ مصنوعی» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، سید جواد حسینی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت ما از سال ۹۳ تاسیس شده و در حوزه اندازه‌گیری‌های پیشرفته سازمانی، سیستم های پشتیبانی و شبیه سازی تصمیم در سازمان و طراحی سازمان های پلتفرمی ‌فعالیت می‌کند.

وی افزود: آغاز فعالیت این شرکت با انجام تحقیقی بر عوامل شکست شرکت‌ها در ایران بود که متوجه شدیم دلیل اصلی شکست در سازمان‌های ایرانی، بیش از آنکه معلول عوامل برون‌سازمانی و محیطی باشد، ضعف در سازمان و ضعف تکنولوژی‌های مدیریتی و سازمانی است.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه در کشور به موضوع ضعف تکنولوژی‌های مدیریتی و سازمانی توجه نشده بود، با پیشنهاد معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری فعالیت‌مان را بر توسعه تکنولوژی ها و تولید ابزارهای پیشرفته مدیریت و سازمان متمرکز کردیم و تاکنون حدود ۳۰ محصول و خدمت در این زمینه طراحی و عرضه شده است.

حسینی تصریح کرد: مهمترین ابزار تولیدی شرکت «پلتفرم پایش و اندازه‌گیری پیشرفته سازمانی و سیستم پشتیبانی و شبیه‌سازی تصمیم مدیران با کمک هوش‌ مصنوعی» است. در این پلتفرم با بیش از ۱۵۰۰ پارامتر، اهمیت سازمان‌ در طول چرخه عمر خود مورد پایش لایو و تحلیل همزمان قرار می‌گیرد.

به گفته وی،خروجی این پلتفرم خطرات و نقاط ضعف و قوت سازمان‌ها را استخراج و به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند پروژه‌های بهبود را به درستی تعریف کرده و با ریسک کمتری نسبت به تصمیم‌گیری و اجرا آنها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در مورد طراحی این پلتفرم بیان کرد: «پلتفرم پیش‌بینی آینده تصمیمات سازمان‌ها با کمک هوش مصنوعی» که قرار است امسال ارائه شود، سطح پیشرفته‌تری از این تکنولوژی‌ها است که آینده تصمیمات سازمان را پیش‌بینی می‌کند، یعنی تاکنوپ که وضعیت موجود سازمان‌ها را اندازه‌گیری می‌کردیم، از این به بعد با کمک این سیستم جدیدی که با هوش مصنوعی کار می‌کند، آینده سازمان‌ها را اندازه‌گیری می‌کنیم. با استفاده از این محصول مدیران سازمان می‌توانند قبل از اقدام به اخذ تصمیم در مورد سازمان، هزینه و فایده تصمیمات خود را شبیه‌سازی کرده و سپس با دید بازتری نسبت به تصمیم‌گیری اقدام کنند.

حسینی، استفاده کننده نهایی این محصول را از شرکت‌های کوچک استارت‌آپی تا شرکت‌های بزرگ چند هزار نفری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر۸۰۰ شرکت با استفاده از پلتفرم پایش سازمانی، وضعیت شرکت‌شان را اندازه‌گیری می‌کنند.

وی در مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در طراحی «پلتفرم پیش‌بینی آینده تصمیمات سازمان‌ها با کمک هوش مصنوعی» تصریح کرد: تسهیلات صندوق نوآوری بیشتر به شرکت‌های دانش بنیانی بوده که این شرکت‌ها بتوانند از خدمات ارزیابی عارضه‌یابی ما استفاده کنند. حدود ۱۰۰ شرکت با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری موفق به استفاده از خدمات عارضه یابی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در ادامه با بیان اینکه این محصول در داخل کشور مشابه ندارد، اظهار امیدواری کرد: با توسعه بیشتر این محصول کار ارایه خدمات به کشورهای همسایه و در آینده ارایه خدمات در سطح بین المللی را بتوانیم انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر مشابه این محصول را در خارج از کشور هم داریم اما خوشبختانه تعداد شرکت‌هایی که این محصولات را به صورت لایو عرضه کرده باشند، در دنیا محدود است و هنوز رقابت شدیدی را در این حوزه شاهد نیستیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان به صادرات این محصول نیز اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر با کشور ارمنستان و یک شرکت سوئیسی برای صادرات محصول در ارتباط هستیم و آن‌ها علاقه‌مند به استفاده از محصول ما هستند که در حال حاضر در مرحله عقد تفاهم‌نامه و مذاکرات اولیه هستیم.

حسینی افزود: کلیه پارامترهای اندازه‌گیری شده توسط این پلتفرم از شاخص‌های متعارف در سطح بین‌المللی پیروی می‌کنند و به راحتی قابل انطباق با شرایط کشورهای مشابه ایران هستند.

وی در مورد چشم‌انداز این محصول هم گفت: در حال حاضر از بحث‌های R&D محصول عبور کرده‌ایم وخوشبختانه محصول توسط صنعت پذیرفته و جایگزین سیستم‌های قبلی شده است و در دو سال گذشته با رشد صددرصدی تقاضا مواجه بوده‌ایم وامسال نیز انتظار رشد صددرصدی فروش محصول را داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه