تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 5:12
184 بازدید
کد خبر : 2986

فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار “تعاونی” تشکیل بدهند

فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار “تعاونی” تشکیل بدهند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یکی از راه‌های جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار را تشکیل تعاونی اعلام کرد. مختار احمدی امروز(سوم اسفند) در همایش یک روزه کرمانشاه هوشمند، با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در شرکت‌های تعاونی، با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمانشاه حدود ۳۱۰۰ تعاونی فعال

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یکی از راه‌های جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار را تشکیل تعاونی اعلام کرد.

مختار احمدی امروز(سوم اسفند) در همایش یک روزه کرمانشاه هوشمند، با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در شرکت‌های تعاونی، با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمانشاه حدود ۳۱۰۰ تعاونی فعال هستند، اظهار کرد: این تعاونی ها زمینه اشتغال حدود ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده‌اند که در حوزه‌های تولیدی، مصرفی، توزیعی و مسکن مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به نقشی که تعاونی‌ها می‌توانند در کاهش آمار بیکاری استان داشته باشند اشاره کرد و گفت: پاشنه آشیل بیکاری استان، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، بگونه‌ای که در حال حاضر حدود ۳۸ درصد از بیکاران کرمانشاه را این گروه تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید براینکه یکی از راه‌های ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار، بخش تعاون است، اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی برای راه اندازی یک کسب و کار با دو مانع مهم و اساسی روبرو هستند که یکی نداشتن سرمایه کافی و دیگری نداشتن ضمانت و عدم توانایی در ارائه وثایق برای دریافت تسهیلات بانکی است.

احمدی تاکید کرد: بخش تعاون می‌تواند به راه اندازی کسب و کار فارع التحصیلان دانشگاهی کمک کند، به این شکل که این افراد می‌توانند سرمایه‌های اندک خود را با تشکیل یک تعاونی به یک سرمایه تجمیعی تبدیل کنند و از طرفی صندوق ضمانت بخش تعاون هم مشکل ارائه وثایق را حل خواهد کرد.

وی اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند با تشکیل تعاونی در بخش های کشاورزی، صنعت و یا خدمات جذب بازار کار شوند.

احمدی در بخش دیگر سخانش از هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری جدید، قدرتمند و انعطاف پذیر در جهت کمک به صنایع و تولیدات استان نام برد و اظهارکرد: در سالهای اخیر در بسیاری از حوزه‌ها برای افزایش بهره‌وری و توانمندسازی حوزه تولید از این فناوری استفاده خوبی شده است.

وی ادامه داد: استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند روش‌های سنتی انجام کار را به روش‌های بهتر و بهینه‌تر تبدیل کند. البته هرچند که این فناوری باعث تسریع در فرآیند تصمیم گیری  و تولید شده، اما قرار نیست جایگزین انسان شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به نمونه های موفق بکار گیری هوش مصنوعی در استان اشاره کرد و گفت: در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان شرکت‌ها و واحدهای فناوری هستند که به استفاده از هوش مصنوعی ورود کرده اند. برای مثال یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری در حوزه کشاورزی توانسته پهبادهایی تولید کند که بصورت هوشمند میزان تغذیه، سلامت خاک و مبارزه با علف های هرز را تشخیص می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه هوش مصنوعی می تواند در خدمت شرکت های تعاونی استان هم قرار گیرد، عنوان کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن آن است که نمونه عینی و بارز آن، بخش تعاون است که مورد تاکید مسئولین کشوری و استانی قرار دارد و هوش مصنوعی می تواند به شکل گیری زیست بوم تعاونی‌ها در کرمانشاه کمک کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.