تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 10:20
64 بازدید
کد خبر : 3269

فضای مجازی تبدیل به محل زندگی مردم شده است

فضای مجازی تبدیل به محل زندگی مردم شده است

قم- دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: پدیده‌های جدیدی در دنیای مجازی خلق شده اند که در فضای حقیقی وجود ندارد و امروز شاهد آن هستیم که فضای مجازی تبدیل به محل زندگی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد امین آقامیری شامگاه جمعه در نخستین گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه که در مجموعه فرهنگی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد اظهار داشت: اظهار داشت: هوش مصنوعی از محورهای کلیدی چند سال آینده دنیا خواهد بود و در این بخش شاهد اتفاقات شگرف هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بیان داشت: اهمیت هوش مصنوعی حیاتی است و عقب افتادگی‌ها در این بخش آسیب‌های جبران ناپذیری در پی دارد و کشورهایی که در این عرصه ورود به موقع داشته اند در آینده نزدیک از کشورهایی که نتوانستند پا در این عرصه بگذارند پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

آقامیری گفت: پدیده‌های جدیدی در دنیا مجازی خلق شده اند که در فضای حقیقی وجود ندارد که از رمز ارزها گرفته تا انسان رسانه‌ها که همگی ظرفیت‌های جدیدی برای انسان پدید آورده است و امروز شاهد آن هستیم که فضای مجازی تبدیل به محل زندگی مردم شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور عنوان داشت: ما برای زندگی معمولی مردم نسخه‌هایی داریم اما در فضای مجازی در این خصوص ضعف‌هایی وجود دارد و در این راستا دست نیاز به سمت حوزه دراز می‌کنیم.

وی گفت: در آمریکا سن بلوغ برای ورود به فضای مجازی مشخص شده و مسئولیت رفتارها در این فضا تعیین شده است.

آقامیری با بیان اینکه فضای مجازی در همه جا در دسترس است افزود: موضوع مهم این است که ابزارهای هوش مصنوعی دستیارهای هوشمندی برای انسان پدید آورده است که همواره همراه انسان است و بر روی سبک زندگی انسان نقش دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: در فضای مجازی فرم بر روی محتوا مؤثر است و سکوهای مختلف در فرم‌های متفاوتی تأثیرگذاری بر روی مخاطبان دارند و هوش مصنوعی چهارچوب‌های خودش را دارد که این چهارچوب‌ها بسیار مهم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه