تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 6:11
153 بازدید
کد خبر : 3420

قدرت‌های سلطه در حال مبارزه با جمعیت هستند

قدرت‌های سلطه در حال مبارزه با جمعیت هستند

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: قدرت‌های سلطه در حال مبارزه با جمعیت هستند زیرا می‌دانند جمعیت جوان می‌تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهد. آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در همایش بزرگداشت هفته ملی جمعیت در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، اظهار کرد: تعارض منافع از جمله مفاهیم اجتماعی و

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: قدرت‌های سلطه در حال مبارزه با جمعیت هستند زیرا می‌دانند جمعیت جوان می‌تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهد.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در همایش بزرگداشت هفته ملی جمعیت در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، اظهار کرد: تعارض منافع از جمله مفاهیم اجتماعی و انسانی است که در طول تاریخ با انسان همراه بوده و امروز برای همه ملموس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، زندگی انسان را در سایه تعارض منافع دانست و افزود: دنیای بشر به ویژه قدرت‌های سلطه درصدد تصاحب و کسب قدرت برای بهره‌وری بیشتر از منابع طبیعی هستند و ابزار رسانه که بیشترین حرف را می‌زند نیز در اختیار قدرت‌های سلطه است لذا این قدرت‌ها بیشترین هجمه‌ را در این عرصه وارد می‌کنند.

وی با اشاره به مطرح شدن مسئله هوش مصنوعی در میان جوامع بشری عنوان کرد: خیلی‌ها هنوز نسبت به هوش مصنوعی آگاهی ندارند، اما قدرت‌های سلطه در راستای تعارض منافع خویش در تلاشند که بیشترین استفاده را از هوش مصنوعی ببرند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هوش مصنوعی روزی مانند گستردگی شبکه‌های جمعی و رسانه‌ای، عرصه‌های زیادی را اشغال خواهد کرد گفت: این ابزار نیز همچون دیگر ابزارها با آثار منفی و مثبت همراه خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های انسان در فرهنگ توحیدی، اسلامی و شیعی خاطرنشان کرد: امروز تفکر اومانیستی یعنی زیستن بدون توحید و کتاب الهی به سمت فراموشی رفته است اما انسان همچنان مورد هدف قدرت‌های سلطه جهانی است و برخی با تراژدی جدید وارد عرصه مبارزه با انسان شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به جولان صهیونیست‌ها در سازمان ملل اشاره و بیان کرد: صندوق جهانی پول، مبارزه، فرهنگ و اکثر بخش‌های سازمان ملل امروز دست صهیونیست‌هاست؛ به همین خاطر بسیاری از معادلات جهانی یک شبه غربال می‌شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار نفر در انگلستان بر اثر سرما و مشکلات سوخت جان خود را از دست دادند افزود: در آلمان بیش از ۳۰۰ کودک را از خانواده‌ها جدا کردند و بعضی را هم زنده به گور کردند که نشان‌ می‌دهد چقدر جنایتکارند اما از این جنایات حرفی نمی‌زنند.

وی با اشاره به توطئه دشمن برای کنترل موالید در ایران و نقشه شوم صهیونیست‌ها گفت: سال‌ها پیش نشست کنترل موالید در دنیا برگزار شده بود اما چین، اروپایی‌ها و حتی شبه قاره هند با انبوهی از جمعیت، این طرح را نپذیرفته بودند اما متاسفانه دولت ایران در آن زمان‌، با وجود مخالفت شورای نگهبان، این طرح را پذیرفت.

امام جمعه رشت با تاکید بر روایات مختلف پیرامون اهمیت ازدواج و فرزندآوری تصریح کرد: بسیاری از کسانی که در عرصه‌های علمی جامعه مشغول فعالیت هستند ادله دیر ازدواج کردن و دیر فرزند دار شدن و تک فرزندی را به جوانان می‌آموزند اما آثار منفی این موارد را نمی‌گویند.

وی از اهل فن و معرفت و آنان که درد اجتماع را می‌فهمند خواست که ورود جدی به عرصه جمعیت داشته باشند و گفت: افزایش قدرت تحلیل‌ و سطح مطالعات‌ درباره جمعیت و دلایل کاهش ازدواج ضروری است‌ و باید با تمام توان در این عرصه کوشش کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، وضعیت فرزندآوری در گیلان را نگران‌کننده دانست و بیان کرد: اگر این روند ادامه یابد تا دو دهه دیگر جمعیت جوان نخواهیم داشت در حالی که در عرصه‌های مختلف به نیروی جوان نیاز داریم.

آیت‌الله فلاحتی تاکید کرد: قدرت‌های سلطه در حال مبارزه با جمعیت هستند زیرا می‌دانند جمعیت جوان می‌تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهد؛ بنابراین همه وظیفه داریم با توجه به مسئله شرع و کشور، مطالعات خود را در راستای آثار منفی کاهش جمعیت و افزایش جمعیت افزایش داده و در این عرصه اقدام جدی داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.