تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:45
260 بازدید
کد خبر : 1137

مالزی سه جزیره مصنوعی می‌سازد

مالزی سه جزیره مصنوعی می‌سازد

مالزی از اجرای یک طرح جاه‌طلبانه برای تأسیس سه جزیره مصنوعی خبر داده که به ترتیب برای سکونت، فعالیت‌های شغلی و تفریح و سرگرمی کاربرد خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، جزایر مصنوعی مالزی توسط شرکت Bjarke Ingels Group ساخته می‌شوند و برای تأمین برق مصرفی آنها از منابع انرژی تجدید پذیر مانند صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی استفاده می‌شود.

جزایر یادشده که در کنار یکدیگر شهری به نام بیودایور را شکل می‌دهند در سواحل جنوبی جزیره پنانگ قرار دارند و طول سواحل عمومی این جزایر به ۴.۶ کیلومتر، مساحت پارک‌های آن به ۲۴۲ هکتار و طول کل سواحل آن به ۲۵ کیلومتر می‌رسد. قرار است حدود ۱۸ هزار نفر در این جزایر مصنوعی ساکن شده و به کار و فعالیت بپردازند.

جزیره اول در این مجموعه مجاری یا Channels نام دارد و ۲۰۲ هکتار وسعت دارد. در این جزیره یک پارک دیجیتال احداث می‌شود تا در آن تحقیقاتی در زمینه واقعیت مجازی، محصولات رباتیک و هوش مصنوعی انجام شود. در این جزیره یک پارک تفریحی، یک مرکز فناوری و چند مرکز دولتی و فرهنگی نیز ایجاد می‌شود.

جزیره دوم حرا یا Mangroves نام دارد و دارای شبکه ای از تالاب‌ها و مراکز کسب و کار است. تعدادی برج و مرکز کنفرانس نیز در این جزیره ساخته می‌شود.

جزیره سوم نیز لاگونا یا Laguna نام دارد که متشکل از ۸ جزیره کوچک‌تر خواهد بود که هم برای سکونت و هم برای ماهیگیری مناسب خواهند بود. بخش عمده ساختمان‌های این جزایر با استفاده در چوب بامبو، چوب‌های درخت‌های محلی و موارد بازیافتی ساخته می‌شوند. زمان دقیق تکمیل این طرح هنوز مشخص نیست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه