تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 - 13:53
274 بازدید
کد خبر : 1905

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آغاز شد

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آغاز شد

شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۲۲ از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۲۲ از امروز با تکیه بر فعالیت‌های علمی مبتنی بر عملیاتی سازی، تجاری سازی و درآمدزایی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات که بعد از ۳ سال وقفه به دلیل اپیدمی کرونا امسال با هدف فرهنگسازی علم رباتیک در قشر جوان و نوجوان برگزار می‌شود، ۱۳۵ تیم دانش‌آموزی و دانشجویی حضور دارند.

یکی از اهداف برگزاری این رویداد علمی، آشنایی بیشتر دانشجویان با علم رباتیک و جهت دهی آنها به فعالیت‌های علمی در این حوزه است، تا در کنار فراگیری مبانی نظری علم رباتیک به مباحث عملیاتی ساخت ربات، بیش از پیش ورود کنند. دسترسی به علم هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان یکی دیگر از مهمترین علوم آینده در قالب مسابقات ربوکاپ است.

همچنین یکی دیگر از اهداف مورد توجه در این دوره از مسابقات، علاقمند کردن دانش آموزان برای برنامه ریزی جهت فعالیت علمی در حوزه‌های علم رباتیک در مقاطع بالاتر در دانشگاه آزاد اسلامی است.

شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۱۴۰۱ در ۹ لیگ از جمله لیگ‌های دانش آموزی، فوتبالیست، امدادگر، دموی دانش آموزی وکواسپیس وربات های سرویس‌رسان در کار، ربات پرنده، خودرو خودران و دموی بزرگسال برگزارخواهد شد.

این دوره از مسابقات طی سه روز از امروز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت تا شانزدهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه