تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:17
238 بازدید
کد خبر : 627

موبایل های پیکسل با باتری ۲۴ ساعته رونمایی شدند

موبایل های پیکسل با باتری ۲۴ ساعته رونمایی شدند

گوگل از جدیدترین سری موبایل پیکسل به نام‌های پیکسل ۶ و پیکسل۶ پرو با باتری ۲۴ ساعته و پیشرفته‌ترین دوربین در این مجموعه رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، این دستگاه‌ها با تراشه‌های گوگل تنسور ساخته شده‌اند که نخستین تراشه‌های طراحی شده توسط این شرکت با تمرکز روی هوش مصنوعی هستند. علاوه بر آن در سری جدید پیکسل سیستم عامل اندروید ۱۲ به کار رفته است.

مشخصات پیکسل ۶ پرو با پیکسل۶ تقریباً یکسان است اما نمایشگر بزرگ‌تر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد. دوربین‌های پشتی دستگاه نیز شامل یک لنز تله فوتو است.

قیمت پایه این دو دستگاه ۵۹۹ پوند (پیکسل ۶) و ۸۴۹ پوند (پیکسل ۶ پرو) اعلام شده است. هر دو دستگاه از ۲۸ اکتبر با طیف رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

گوگل ادعا می‌کند در دستگاه‌های جدید یکپارچگی بهتری بین سخت افزار و نرم افزار شکل گرفته است. همچنین قابلیت‌های کاملاً تازه برای موبایل درنظر گرفته شده است. حسگر اصلی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است و می‌تواند ۱۵۰ درصد نور بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی پیکسل را دریافت کند. این بدان معنا است که عکس‌های ثبت شده با این دوربین جزئیات بهتری دارند و رنگ‌ها نیز درخشان‌تر هستند. در کنار این دوربین لنز اولتراواید نصب شده است.

در نسخه پیکسل ۶ پرو یک لنز تله فوتو با قابلیت زوم بصری ۴ برابر نیز وجود دارد که امکان ثبت ویدئو با کیفیت ۴K را نیز دارد.

در کنار این موارد تراشه تنسور مجهز به هوش مصنوعی است که به ایجاد قابلیت‌های جدید در دستگاه‌ها کمک کرده است. یکی از این موارد «Magic Eraser» است که می‌تواند به طور خودکار هرگونه عامل حواس پرتی در تصویر (افراد غریبه و اشیا) را حذف کند.

دیگر ویژگی Motion Mode نام دارد و حرکات در تصاویر را به طور زنده‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر آنچه گفته شد، قابلیت شناسایی صوت و مدل‌های درک زبان د رپیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو ارتقا یافته است. با کمک این ویژگی‌ها، قابلیت‌هایی مانند ترجمه زنده فعال می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد به زبان‌های مختلف برای افراد پیام بفرستند و به طور خودکار کلمات کاربر را ترجمه می‌کند. این قابلیت در حال حاضر برای زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی فعال است و نسخه زبان ژاپنی آن در حال آزمایش است. علاوه بر آن قابلیت مذکور قادر به تشخیص آن است که پیام‌های واتس اپ، اسنپ یا اپلیکیشن‌های پیام رسان به زبانی متفاوت از زبان سیستم دستگاه هستند و به طور خودکار آنها را ترجمه می‌کند.

کل داده‌های فعالیت ردیابی و پردازش فقط در دستگاه ذخیره می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه