تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهریور 1401 - 6:12
129 بازدید
کد خبر : 2557

موتور صوتی هوش مصنوعی به نرم‌افزار مسیریاب “نشان” اضافه شد

موتور صوتی هوش مصنوعی به نرم‌افزار مسیریاب “نشان” اضافه شد

مهندسان یکی از شرکت‌های فناور با توسعه موتورهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، این موتور را بر روی یکی از نرم‌افزارهای مسیریاب اضافه کردند. صالح اسدی، مدیر بازرگانی این شرکت فناور در گفت‌وگو با ایسنا، زمینه فعالیت این شرکت را در زمینه هوش مصنوعی و موتورهای پردازشی زبان فارسی عنوان کرد و گفت: یکی از موتورهای

مهندسان یکی از شرکت‌های فناور با توسعه موتورهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، این موتور را بر روی یکی از نرم‌افزارهای مسیریاب اضافه کردند.

صالح اسدی، مدیر بازرگانی این شرکت فناور در گفت‌وگو با ایسنا، زمینه فعالیت این شرکت را در زمینه هوش مصنوعی و موتورهای پردازشی زبان فارسی عنوان کرد و گفت: یکی از موتورهای اصلی که در زمینه هوش مصنوعی کار می‌شود، موتورهای صوتی است که بر اساس زبان کشورها متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: این موتورهای پردازشی به عنوان یکی از تکنولوژی‌های راهبردی در صنایع است. به عنوان مثال می‌توان از این موتورها در خط تولید کارخانه‌ها بهره برد و با صدور فرامین صوتی، تعیین کرد کدام یک از ریل‌ها فعال شوند.

اسدی، کاربرد دیگر موتورهای صوتی را در خودروها دانست و یادآور شد: با استفاده از فرامین صوتی می‌توان شیشه خودرو را بالا و پایین برد و یا رادیو را روشن کرد و مسیر را پرسید.

مدیر بازرگانی این شرکت، یکی از بهره‌برداری‌های مهم از این فناوری را هوشمند سازی مراکز تماس (Call Center) عنوان و اظهار کرد: مراجعه کنندگان، زمانی که با سازمان‌ و یا مجموعه‌ای تماس می‌گیرند، آن مرکز با استفاده از این فناوری هوش مصنوعی به صورت ۲۴ ساعته، گفتار را به نوشتار تبدیل می‌کند و پاسخ فرد را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به دستاورد این شرکت در زمینه هوش مصنوعی، خاطر نشان کرد: ما در این شرکت در حوزه زبان فارسی، موتور هوش مصنوعی را بر پایه صوت ایجاد کردیم که توانایی فهم و گفتار زبان فارسی را دارد.

اسدی با بیان اینکه بر این اساس دو سرویس تبدیل متن به گفتار و تبدیل گفتار به نوشتار را عرضه کردیم، توضیح داد: سرویس اول ما ASR یا تبدیل گفتار به نوشتار فارسی است. در این حوزه پردازش ما به قدری قوی است که در برخی از پارامترهای فنی دقت بالاتری از گوگل دارد.

وی، دومین سرویس این شرکت را تبدیل متن به گفتار فارسی دانست و یادآور شد: این سرویس به این صورت عمل می‌کند که اگر ۱۵ ساعت از صوت یک فرد را داشته باشیم، می‌توانیم لحن آن فرد را بازسازی کنیم. این سرویس استفاده‌های مختلفی از کاربرد در نرم‌افزارهای مسیریاب‌ تا تبدیل کتاب به صوت و تبدیل اخبار به پادکست خبری را دارد.

مدیر بازرگانی این شرکت ادامه داد: این موتور هوش مصنوعی برای تبدیل متن به گفتار بر روی نرم‌افزار مسیر یاب “نشان” اضافه شده که طی آن یک صوت خانم و یک صوت آقا را با عنوان “منیژه” و “بیژن” تحویل دادیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه