تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 22:30
107 بازدید
کد خبر : 2448

نسل ششم جنگنده رادارگریز مافوق صوت تا ۲۰۲۷ آماده پرواز می شود

نسل ششم جنگنده رادارگریز مافوق صوت تا ۲۰۲۷ آماده پرواز می شود

نسل ششم هواپیماهای جنگنده رادارگریز مافوق صوت تمپست در راه است و انتظار می‌رود این جنگنده‌ها تا سال ۲۰۲۷ آماده پرواز شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، وزارت دفاع بریتانیا تأیید کرده که برنامه تولید این جنگنده به عنوان قلب سیستم هوایی جنگی آینده بریتانیا تا سال ۲۰۲۷ به نتیجه می‌رسد.

تولید این جنگنده به رهبری وزارت دفاع بریتانیا و با همکاری شرکت‌های بی ای ای سیستمز، لئوناردو، رولزرویس و MBDA UK، انجام شده و آنها وظیفه توسعه جنگنده تمپست دو موتوره را بر عهده دارند، که در نهایت قرار است در سال ۲۰۳۵ وارد خدمت ارتش بریتانیا شود.

هواپیمای جنگی مذکور از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سیستم‌های خود مختار استفاده می‌کند تا بتواند خود به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل پرواز عمل کند. علاوه بر این، تمپست دارای نیروی الکتریکی مازاد کافی برای شلیک موشک‌های مافوق صوت و سلاح‌های لیزری آینده و نیز مدیریت سیستم‌های کنترل ازدحام پهپادها خواهد بود.

افزودن این ابزار مستلزم توسعه بسیاری از فناوری‌های جدید است، بنابراین تولید یک نمونه آزمایشی این هواپیما گامی حیاتی در ساخت تمپست است. جنگنده مذکور نه تنها به عنوان یک مؤلفه کلیدی در پدافند هوایی بریتانیا در نظر گرفته شده، بلکه به عنوان راهی برای حفظ مهارت‌های فنی و صنعتی داخلی، تقویت صادرات، و حفظ استقلال بریتانیا در تصمیم گیری‌های دفاعی و در عین حال ایجاد همکاری با کشورهای ژاپن و ایتالیا مورد توجه خواهد بود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه