تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 21:25
90 بازدید
کد خبر : 2924

نقش پررنگ تکنولوژی در گردشگری اصفهان

نقش پررنگ تکنولوژی در گردشگری اصفهان

اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: امسال در غرفه اصفهان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای به محتوای دیجیتال و هوش مصنوعی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان در خصوص غرفه اصفهان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و صنایع وابسته اظهار داشت: اصفهان از همان ابتدا بنا داشت با ارائه بهترین عملکرد بتواند پتانسیل‌های گردشگری و سرمایه گذاری را به خوبی به نمایش بگذارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی غرفه اصفهان در این نمایشگاه استفاده از محتوای دیجیتال بود که استقبال صورت گرفته از آن بیشتر از حد انتظار بود که نشان از قرارگیری در مسیر صحیح جذب گردشگر است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در خصوص غرفه اصفهان در این نمایشگاه اظهار داشت: اصفهان قطب اول صنعت گردشگری در ایران است و لازم بود به بهترین نحو و با تمام قوا در نمایشگاه صنعت گردشگری حاضر می‌شد و در این راستا با هم افزایی استانداری و شهرداری‌های استان این امر انجام شد.

وی افزود: در غرفه اصفهان ۲۲ شهرستان و ۶۰ شهرداری مشارکت داشتند که نشان از اتحاد و توجه ویژه شهرداری‌ها به این نمایشگاه و صنعت گردشگری است، نمایشگاهی که فرصت ویژه‌ای را برای شهرداری‌ها به خصوص شهرداری شهرهای کوچک ایجاد کرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: امسال در غرفه اصفهان توجه ویژه‌ای به محتوای دیجیتال شد و در این راستا عینک VR شهرداری خوانسار مورد بهره برداری قرار گرفت که با استقبال ویژه مردم و مسئولان روبه‌رو شد و مورد تقدیر وزیر کشور نیز قرار گرفت.

زینلیان تصریح کرد: این عینک که پروسه آماده سازی آن حدود یک سال طول کشید، با استفاده از هوش مصنوعی بازدید از ۱۰ نقطه طبیعی و تاریخی خوانسار را فراهم می‌کند که گام اول در استفاده از متاورس است و حدود ۴۰ نقطه دیگر خوانسار نیز در نمایشگاه‌های آینده مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حاشیه نمایشگاه صنعت گردشگری از تور مجازی ۳۶۰ درجه شهرضا نیز با حضور وزیر کشور رونمایی شد که به صورت دو زبانه مورد بهره برداری قرار خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: با توجه به حضور مؤثر اصفهان در این نمایشگاه به نوعی این استان پتانسیل خود را برای میزبانی از نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری نشان داد و می‌توان ادعا کرد اصفهان تمام زیرساخت‌های لازم را برای این امر دارد.

به گزارش مهر، مِتاوِرس ( Metaverse) فرضیه‌ای از آیندهٔ اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.