تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:54
272 بازدید
کد خبر : 520

نهادهای دولتی باید مسیر توسعه هوش مصنوعی را هموار کنند

نهادهای دولتی باید مسیر توسعه هوش مصنوعی را هموار کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، قاسم خالدی گفت: نهادهای حاکمیتی و دولتی باید مسیر رشد و توسعه هوش مصنوعی را هموار کنند تا بخش خصوصی بتواند با سرعت بیشتری محصولات و خدمات هوشمند بومی را توسعه داده و در دسترس مردم قرار دهد. وی با تاکید بر اهمیت توسعه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، قاسم خالدی گفت: نهادهای حاکمیتی و دولتی باید مسیر رشد و توسعه هوش مصنوعی را هموار کنند تا بخش خصوصی بتواند با سرعت بیشتری محصولات و خدمات هوشمند بومی را توسعه داده و در دسترس مردم قرار دهد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه هوش مصنوعی در کشور افزود: توسعه هوش مصنوعی یک ضرورت است اما باید در کنار فرصت‌های این فناوری برای کشور همچون ارائه خدمات باکیفیت در حوزه‌های بانکی، پزشکی و اداری، از آثار آن در زمینه‌های نقض حریم خصوصی، جنگ‌های هوشمند و حذف بخشی از مشاغل جلوگیری کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: برای بهره مندی حداکثری از این فناوری نیاز است تا سیستم‌های پرخطر هوش مصنوعی شناسایی شده و ابعاد مدیریت ریسک، حکمرانی داده، شفافیت و ارائه اطلاعات به کاربران، امنیت و همچنین ابعاد حقوقی آن برای سیاستگذاری و قانونگذاری در کشور بررسی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.