تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 10:31
296 بازدید
کد خبر : 2109

نیاز پلیس آگاهی به تحلیل هوشمند داده‌های مجرمان

نیاز پلیس آگاهی به تحلیل هوشمند داده‌های مجرمان

رئیس پلیس آگاهی گفت: آنچه امروز نیاز اساسی پلیس آگاهی است، تحلیل هوشمند داده‌های مربوط به مجرمین است تا قبل از آنها به صحنه جرم برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد قنبری، صبح چهارشنبه در نخستین رویداد در حوزه مأموریت‌های پلیس آگاهی با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم، افزود: امروز در جرایم متغییرهای مختلفی داریم، در گذشته پلیس آگاهی وقتی در صحنه جرم می‌خواست مجرم را شناسایی کند از روش‌های سنتی استفاده می‌کرد. اما امروز با کمک گرفتن از داده‌ها و اطلاعات فضایی و هوش مصنوعی می‌توانیم مجرمان را در زمان کوتاه شناسایی کنیم.

وی گفت: با کشف پیش دستانه جرایم با بهره گیری از تکنولوژی‌های روز و تحلیل آنها و با کمک کارآگاهان آموزش دیده می‌توانیم قبل از وقوع جرم کشف پیش دستانه انجام دهیم.

قنبری بیان کرد: آنچه که امروز نیاز اساسی پلیس آگاهی است، تحلیل هوشمند داده‌های مربوط به مجرمین است. ما داده‌های زیادی از مجرمان داریم، اگر این داده‌های (رفتاری، شناختی، روانی و…) توسط هوش مصنوعی تحلیل شود می‌تواند در کنترل مجرمان کمک کند.

رئیس پلیس آگاهی گفت: امروز مجرمان از فناوری‌های روز استفاده می‌کنند و ما هم باید بتوانیم با استفاده از دانش‌های روز آنها را شناسایی و کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم قبل از یک مجرم وارد صحنه جرم شویم، افزود: امروز ما به قابلیتی رسیدیم که می‌توانیم در آینده ادعا کنیم که زمان رسیدن پلیس به مجرمان از سر صحنه جرم نهایتاً یک هفته است.

قنبری گفت: ما مجرمان را با چهره پوشیده و ماسک زده می‌بینیم اما قادر به تحلیل آنها نیستیم که در حال دستیابی به سیستمی هستیم که این تحلیل را در اختیار پلیس آگاهی قرار دهد. در حوزه الگوهای رفتاری در ابتدای کار هستیم البته بانک‌های زیادی از این اطلاعات داریم و باید تحلیل شوند.

رئیس پلیس آگاهی بیان کرد: تقطیع و فشرده سازی فیلم‌هایی که در صحنه‌های جرم باقی می‌ماند وقت زیادی از کارآگاهان ما می‌گیرد ما باید بانکی از این فیلم‌ها داشته باشیم تا در کار تسریع شود.

به گفته وی تحلیل ارتعاشات صدا و برداشت اطلاعات مربوط به صحنه جرم از دیگر مواردی است که پلیس آگاهی می‌تواند از طریق هوشمندسازی به آن دست یابیم.

قنبری گفت: اگر بتوانیم تمامی اطلاعات را تجمیع کنیم همزمانی که اطلاعات از صحنه جرم کشف می‌شود در سراسر کشور بررسی می‌شود و تنها محدود به یک شهر و استان نمی‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.