تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 10:20
174 بازدید
کد خبر : 3265

هشدار درباره استفاده از هوش مصنوعی در زرادخانه هسته‌ای آمریکا

هشدار درباره استفاده از هوش مصنوعی در زرادخانه هسته‌ای آمریکا

قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا درباره استفاده احتمالی از هوش مصنوعی در زرادخانه هسته‌ای این کشور هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با ابراز نگرانی از استفاده از هوش مصنوعی در زرادخانه هسته‌ای این کشور، گفته‌اند که این فناوری نباید در جایگاهی قرار گیرد که به خودیِ خود، تصمیمات مربوط به پرتاب سلاح هسته‌ای را اتخاذ کند.

این گروه متشکل از سه نماینده دموکرات و یک جمهوری‌خواه لایحه‌ای را ارائه کرده‌اند که براساس آن، استفاده از هوش مصنوعی به نحوی که این فناوری دسترسی به پرتاب موشک و سلاح هسته‌ای را داشته باشد، ممنوع خواهد بود. این لایحه در صورت تصویب، حضور یک «انسان» را در چرخه تصمیمات مرتبط با پرتاب موشک، «الزامی» خواهد کرد.

کِن باک، نماینده جمهوری‌‎خواه کلورادو، درباره این موضوع گفت: می‌خواهیم مطمئن شویم که در صورت نیاز به پرتاب سلاح هسته‌ای، در فرآیند پرتاب یک انسان دخیل و حضور داشته باشد. در فیلم‌های علمی-تخیلی می‌بینید که جهان از کنترل خارج می‌شود چون هوش مصنوعی کنترل را به عهده گرفته و از این رو، قصد داریم که یک انسان را در این فرآیند قرار دهیم.

وی هشدار داد که استفاده از هوش مصنوعی بدون زنجیره و چرخه فرماندهی بشری، «نسنجیده و خطرناک» است.

براساس نظرسنجی که مرکز تحقیقات استنفورد در حوزه هوش مصنوعی مبتنی بر انسان انجام داده، ۳۶ درصد از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی بر این باورند که این فناوری می‌تواند به «وقوع فاجعه اتمی» منجر شود. در همین راستا، پنتاگون از کنگره آمریکا خواسته تا در سال مالی آینده ۱.۸ میلیارد دلار بودجه به تحقیقات هوش مصنوعی اختصاص دهد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.