تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 8:58
51 بازدید
کد خبر : 3390

هشدار سم آلتمن در مورد احتمال دخالت هوش مصنوعی در انتخابات

هشدار سم آلتمن در مورد احتمال دخالت هوش مصنوعی در انتخابات

سم آلتمن مدیر عامل شرکت OpenAI که توسعه دهنده ربات هوش مصنوعی گفتگوگر مشهور ChatGPT است در جلسه استماع سنای آمریکا در مورد دخالت هوش مصنوعی در انتخابات هشدار داد. به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، سم آلتمن(Sam Altman) مدیر عامل شرکت OpenAI روز سه‌شنبه به سنای آمریکا هشدار داد که استفاده از

سم آلتمن مدیر عامل شرکت OpenAI که توسعه دهنده ربات هوش مصنوعی گفتگوگر مشهور ChatGPT است در جلسه استماع سنای آمریکا در مورد دخالت هوش مصنوعی در انتخابات هشدار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، سم آلتمن(Sam Altman) مدیر عامل شرکت OpenAI روز سه‌شنبه به سنای آمریکا هشدار داد که استفاده از هوش مصنوعی برای تداخل در یکپارچگی انتخابات یک موضوع قابل توجه و درخور نگرانی است.

وی افزود: من فکر می‌کنم ما همچنان به قوانین و دستورالعمل‌ها در مورد آنچه که از نظر افشا از یک شرکت ارائه‌ کننده مدل انتظار می‌رود، نیاز داریم. من در مورد آن مضطرب هستم.

این اولین باری بود که آلتمن در مقابل کنگره آمریکا سخنرانی می‌کرد و قابل توجه بود که به مقامات ایالات متحده هشدار داد که باید الزامات مجوز و آزمایش شدید را برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی در نظر بگیرند.

وقتی از آلتمن پرسیده شد که کدام هوش مصنوعی باید مشمول مجوز شود، وی پاسخ داد که هر مدلی که بتواند یک فرد را متقاعد یا باورهای او را دستکاری و دستخوش تغییر کند، نمونه‌ای از این خط قرمز خواهد بود.

علاوه بر این، او ادعا کرد که شرکت‌ها باید آزاد باشند تا تصمیم بگیرند که نمی‌خواهند داده‌هایشان برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شود، مفهومی که قبلاً نیز مورد بحث قرار گرفته است. آلتمن اضافه کرد که استفاده از داده‌های موجود در فضای عمومی وب منصفانه خواهد بود.

در نهایت، آلتمن اظهار داشت که هیچ وقت به تبلیغات، هرگز نمی‌گوید، اما بیشتر به یک مدل مبتنی بر اشتراک متمایل است.

ارائه توضیحات توسط آلتمن یکی از موارد متعدد جلسات استماع در سنای آمریکا بود، چرا که کاخ سفید از مدیران ارشد اجرایی فناوری دعوت می‌کند تا نگرانی‌های مربوط به هوش مصنوعی را با قانون‌گذاران آمریکایی که به دنبال افزایش مزایای این فناوری هستند و در عین حال می‌خواهند استفاده نادرست از آن را محدود کنند، مطرح کنند.

سناتور کوری بوکر(Cory Booker) نماینده قانونگذاری که نگران بهترین نحوه تنظیم هوش مصنوعی است، گفت: هیچ راهی برای زندانی کردن این جن در یک بطری وجود ندارد. [چرا که] در سطح جهانی در حال انفجار است.

هشدارهای آلتمن در مورد هوش مصنوعی و انتخابات در حالی بیان شده است که شرکت‌های بزرگ و کوچک برای عرضه هوش مصنوعی به بازار با گردش چندین میلیارد دلار پول در حال رقابت هستند. اما کارشناسان در همه جا هشدار داده‌اند که این فناوری ممکن است آسیب‌های اجتماعی مانند تعصب و اطلاعات نادرست را بدتر کند. برخی نیز حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که پیشگویی کرده‌اند هوش مصنوعی می‌تواند به بشریت پایان دهد.

کاخ سفید تمام این نگرانی‌ها را جدی گرفته است و با همه مقامات و مدیران مربوطه تشکیل جلسه می‌دهد تا مطمئن شود که بدترین سناریوها رخ نمی‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه