تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:41
275 بازدید
کد خبر : 1055

همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار می شود

همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار می شود

نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» با حضور ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هوش مصنوعی دریچه‌ای تازه به سوی دنیای دیجیتال و علوم نوین است. دنیایی با پیچیدگی‌های فناورانه که مزایا و معایب گوناگونی دارد.

برای مثال این علم نوین شیوه‌هایی ارائه می‌کند که به حل مسائل دشوار یا پرهزینه علوم انسانی می‌انجامد. می‌توان علوم انسانی را با استفاده از این علم روز توسعه داد.

استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای توسعه علوم انسانی بهانه‌ای شده است تا بازیگران این دو حوزه علمی، نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» را برگزار کنند. این همایش برای پیوند دادن این دو علم به هم و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در آنها برای توسعه علوم انسانی برپا می شود.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به این رویداد فناورانه پیوسته است تا با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی دانش‌بنیان‌ها به این حرکت، شتاب دهد.

بررسی فقهی و تحلیلی، نظریه‌پردازی و الگوسازی، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدها، طراحی الگوریتم و هستان‌نگار، استدلال‌ورزی و مدل‌سازی منطقی، برنامه‌های کاربردی و تعاملی هوشمند و ساخت پیکره و طراحی ابزارهای پایه‌ای و میانی از جمله محورهای اصلی این رویداد هستند.

نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» به‌منظور هم‌افزایی و تبیین بیشتر اهداف و توانایی‌ها، ۴ آبان ماه سال جاری توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور آغاز به کار می کند و تا روز ۷ آبان ماه با ارائه مقالات مرتبط، ادامه دارد.

برگزاری نشست‌های علمی و ترویجی، کارگاه‌های علمی و فنی، رویداد کسب و کارهای نوین و نمایشگاه دستاوردها از جمله برنامه‌های این همایش ملی است.

کسب اطلاعات بیشتر در این آدرس اینترنتی قابل دریافت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.