تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:52
278 بازدید
کد خبر : 490

همکاری اندونزی و ان ویدیا برای انتقال دانش هوش مصنوعی

همکاری اندونزی و ان ویدیا برای انتقال دانش هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بر اساس توافق دوجانبه مذکور طی یک بازه زمانی پنج ساله ان ویدیا برای آموزش اساتید و دانشجویان اندونزیایی در حوزه هوش مصنوعی اقدام خواهد کرد و سیستم‌های دی جی ایکس ای ۱۰۰ خود را هم برای پشتیبانی از آموزش هوش مصنوعی در این کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بر اساس توافق دوجانبه مذکور طی یک بازه زمانی پنج ساله ان ویدیا برای آموزش اساتید و دانشجویان اندونزیایی در حوزه هوش مصنوعی اقدام خواهد کرد و سیستم‌های دی جی ایکس ای ۱۰۰ خود را هم برای پشتیبانی از آموزش هوش مصنوعی در این کشور آسیایی به کار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود در قالب این طرح همکاری بیش از ۲۰ هزار دانشجویی اندونزیایی با مباحث مختلف مرتبط با هوش مصنوعی آشنا شوند.

اجرای این طرح در قالب تلاش‌های اندونزی به منظور تحول دیجیتال صورت می‌گیرد.

این توافق شامل نگارش برنامه درسی هوش مصنوعی، برگزاری کارگاه‌های تحقیقاتی ترجمه و همچنین توسعه و پشتیبانی اکوسیستم استارت آپی هوش مصنوعی است. این مؤسسه اضافه کرد که دانشگاه‌ها از طریق مؤسسات یادگیری عمیق و کیت‌های آموزشی مورد حمایت قرار خواهند گرفت و توسعه دهندگان هم در پروژه‌های ترجمه صنعتی مشارکت خواهند داشت.

برنامه Nvidia Inception نیز برای حمایت از استارت آپ های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیت استریر، معاون ابتکارات هوش مصنوعی ان ویدیا در سراسر جهان، گفت: «هوش مصنوعی در حال تغییر صنایع در سراسر جهان است و این امر نیاز فوری به آموزش ایجاد می‌کند تا ملت‌ها و شهروندانشان برای مشارکت در اقتصاد رو به رشد هوش مصنوعی آماده شوند.

وی افزود: نرم افزارها و سیستم‌های هوش مصنوعی متنوعی برای حمایت از تلاش‌های اندونزی در جهت تربیت افراد مستعد ارائه خواهد شد. اندونزی پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۳۵ به ۹۰ میلیون متخصص فناوری اطلاعات نیاز دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.