تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:57
137 بازدید
کد خبر : 1341

هوش مصنوعی آنتی بیوتیک جدید تولید کرد

هوش مصنوعی آنتی بیوتیک جدید تولید کرد

محققان دانشگاه ام آی تی برای اولین بار از هوش مصنوعی برای کشف آنتی بیوتیک های جدیدی استفاده کرده اند که قادر به نابودی خطرناک‌ترین و مقاوم‌ترین باکتری‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، آنتی‌بیوتیک ها از توانایی زیادی برای مقابله با باکتری‌های مضر برخوردار هستند. اما با افزایش مقاومت باکتری‌ها در برابر آنها یافتن آنتی‌بیوتیک های جدید ضرورت یافته است. از همین رو پژوهشگران دانشگاه ام آی تی از هوش مصنوعی برای تولید انواع تازه این دارو بهره گرفته اند.

آنتی‌بیوتیک تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی رفتار متفاوتی در مقایسه با آنتی‌بیوتیک های عادی دارد و در آزمایش‌های انجام شده موفق به نابودی دو باکتری بسیار مقاوم به نام‌های Acinetobacter baumannii و Enterobacteriaceae شده است.

محققان دانشگاه ام آی تی می‌گویند تا سال ۲۰۵۰ باکتری‌های امروزی در برابر آنتی‌بیوتیک های عادی موجود در بازار مقاوم می‌شوند و این مساله زندگی حداقل ده میلیون نفر را به خطر می‌اندازد. لذا امید می‌رود هوش مصنوعی این مشکل را هم حل کند.

برای تولید آنتی‌بیوتیک های جدید با استفاده از هوش مصنوعی ۶۰۰۰ نوع پیوند مولکولی مختلف از طریق یک سیستم خودآموز رایانه‌ای آزمایش شده و در نهایت الگوریتم‌های مورد استفاده بعد از چند ساعت توانسته اند چند ترکیب جدید برای تولید آنتی‌بیوتیک های قدرتمند پیشنهاد دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه