تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:54
268 بازدید
کد خبر : 1285

هوش مصنوعی از راه دور از بیماران کرونایی مراقبت می کند

هوش مصنوعی  از راه دور از بیماران کرونایی مراقبت می کند

محققان سیستمی ابداع کرده اند که به پزشکان کمک می کند از راه دور بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را رصد کنند. این سیستم از هوش مصنوعی و سیگنال بی سیم استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، با ادامه شیوع ویروس کرونا، بیمارستان ها سعی دارند از شلوغی بیش از حد جلوگیری و کادر درمان را ایمن نگه دارند. 

 برای این منظور گروهی از محققان آزمایشگاه علوم رایانشی و هوش مصنوعی MIT یک سیستم مانیتور بی سیم ابداع کرده اند که به پزشکان اجازه می دهد از راه دور بیماران را رصد کنند.

این دستگاه «زمرد» (Emerald) نام دارد و مشابه یک روتر بزرگ وای فای است که روی دیوار نصب می شود. دستگاه مذکور سیگنال های بی سیمی ارسال می کند که بدن بیمار آن را منعکس می کند.

در مرحله بعد این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی الگوهای مذکور را تحلیل می کند و به نرخ تنفس، الگوی خواب و حرکات او ارجاع می دهد. این سیستم به اندازه ای حساس است که می تواند حرکات قفسه سینه را ردیابی کند و بین الگوی حرکات قفسه سینه چند فرد تمایز قائل شود.  همچنین «زمرد» می تواند تشخیص دهد چه زمان بیمار برای تنفس دچار مشکل شده است. پزشک می تواند به تمام این اطلاعات از راه دور دسترسی داشته باشد.

محققان  هم اکنون سیستم زمرد را  در یک واحد نگهداری از افراد سالمند و معلول آزمایش می کنند. آنها با استفاده از این سیستم  از راه دور یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ را رصد کردند. همزمان با بهبود بیمار، کاهش نرخ تنفس او را شناسایی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.