تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 8:50
108 بازدید
کد خبر : 3430

هوش مصنوعی این توانایی را دارد که انسان‌ را مانند مگس له کند!

هوش مصنوعی این توانایی را دارد که انسان‌ را مانند مگس له کند!

یکی دیگر از مدیران سابق گوگل نسبت به خطرات هوش مصنوعی هشدار داده و گفته که این فناوری در آینده ممکن است بشریت را یک موجود بی‌ارزش تلقی کند و حتی پهپادهای نظامی را برای نابود کردن ما تحت کنترل درآورد. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، «محمد جودت»(Mo Gawdat)، مدیر ارشد

یکی دیگر از مدیران سابق گوگل نسبت به خطرات هوش مصنوعی هشدار داده و گفته که این فناوری در آینده ممکن است بشریت را یک موجود بی‌ارزش تلقی کند و حتی پهپادهای نظامی را برای نابود کردن ما تحت کنترل درآورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، «محمد جودت»(Mo Gawdat)، مدیر ارشد سابق بازرگانی در بخش مخفی «R&D X» گوگل باور دارد که هوش مصنوعی این قدرت را دارد که انسان را دوست داشته باشد یا آن را مانند مگس له کند.

جودت، دومین کارمند این غول جست‌وجو است که پس از استعفای «جفری هینتون»(Geoffrey Hinton) پدرخوانده هوش مصنوعی و هشدارهای وحشتناک او در مورد آینده هوش مصنوعی، طی چند هفته اخیر درباره قدرت هوش مصنوعی هشدار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

پدرخوانده هوش مصنوعی با پشیمانی از گوگل رفت

جودت خاطرنشان کرد که در R&D X گوگل، هوش مصنوعی را به عنوان فرزند خود می‌پنداشت اما اکنون از پدر و مادر بودن خود پشیمان است. جودت گفت: من در میان آن ماشین‌ها زندگی کرده‌ام و می‌دانم چقدر باهوش هستند. ای کاش ساخت آنها را آغاز نکرده بودم.

جودت امیدوار است که تا هنوز زمان وجود دارد، عموم مردم روی آن چیزی متمرکز بمانند که می‌توان برای جلوگیری از پدید آمدن یک ویران‌شهر در آینده انجام داد.

او هشدار داد که مدل‌های امروزی یادگیری زبان که هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند، فقط به ماشین‌ها اجازه می‌دهند تا از آشفتگی‌هایی که ما در فضای آنلاین ایجاد کرده‌ایم، در مورد نژاد بشر بیاموزند. در این فضای آشفته، ربات‌ها احتمالا فقط بدترین چیزهایی را که بشریت ارائه کرده است، می‌بینند. وی افزود: مشکل، سوگیری منفی است. همه افراد شرور در تیتر اخبار هستند. همچنین، آنها کسانی هستند که زمان و تلاش بیشتری را صرف قدرت می‌کنند.

هر هوش مصنوعی هوشمندی که با فرهنگ بحث‌برانگیز و خشن محتوای آنلاین آموزش دیده باشد، گونه ما را شیطانی می‌داند و آن را یک تهدید می‌پندارد. جودت گفت: اگر بپرسید که امروزه چقدر احتمال دارد هوش مصنوعی ما را بی‌ارزش بداند، باید بگویم که احتمال آن بسیار بالا است. اکنون که ChatGPT پیش روی ما قرار دارد، اگرچه واقعا موضوع اصلی نیست اما همه از خواب بیدار شده‌اند و می‌گویند: هراس! وحشت! بیایید کاری در مورد آن انجام دهیم.

جودت خاطرنشان کرد که با تمرکز بر سناریوهای آخرالزمانی آینده دور، ممکن است بشریت در رسیدگی به مسائلی که می‌تواند در حال حاضر تغییر دهد و برای تضمین کردن آینده هماهنگ‌تر مشارکت اجتناب‌ناپذیر ما با هوش مصنوعی، فوق‌العاده ناکام باشد.

وی افزود: بشریت چیزی است که تصمیم می‌گیرد مراکز داده بزرگ‌تر و بهتری را ایجاد کند، قدرت بیشتری را به ماشین‌ها اختصاص دهد و نهایتا به دلیل از دست دادن شغل خود در رقابت با هوش مصنوعی، به شورش و اعتراض در خیابان‌ها بپردازد. این‌ها اقدامات انسانی هستند و این انسانیت است که تهدید به شمار می‌رود.

جودت معتقد است که هوش مصنوعی به زودی آژانسی را برای ایجاد ماشین‌های کشتار خواهد داشت اما دلیل آن فقط این است که انسان‌ها در حال ایجاد کردن ماشین‌های کشتار هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه