تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:18
133 بازدید
کد خبر : 643

هوش مصنوعی به جراحی قلب کمک می کند

هوش مصنوعی به جراحی قلب کمک می کند

برای نخستین بار در اسکاتلند از هوش مصنوعی برای کمک به انجام عمل‌های جراحی بیماران مبتلا به بیماری قلبی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، مدیران بیمارستان گلدن جوبلی اسکاتلند اعلام کرده‌اند برای نخستین بار در این کشور عمل جراحی قرار دادن استنت در رگ‌های قلب بیماران نیازمند با کمک فناوری هوش مصنوعی انجام می‌شود.

استنت‌ها لوله‌های توری فلزی از جنس ویژه هستند که پیش از استفاده به صورت جمع شده و کوچک توان عبور در درون هرنوع مجرا و رگ و لومن را دارند. آنها پس از زمان قرار گرفتن در محل مورد نظر قابلیت بازشدن و افزایش در حجم به ابعاد مورد نیاز پزشک را دارند.

طی عمل‌های جراحی PCI برای درمان بیماری عروق کرونر ، استنت ها در رگ‌های کرونر باریک قرار می‌گیرند تا آنها را باز نگه دارند و جریان خون در قلب باقی بماند.

برای این منظور کاردیولوژیست های این بیمارستان عمل‌های جراحیPCI را با کمک نرم افزار Ultreon۱.۰ انجام خواهند داد که با فناوری فعلی تکنیک تصویربرداری OCT یکپارچه می‌شود. به این ترتیب هوش مصنوعی قابلیت تصویربرداری را ارتقا می‌دهد و به تصمیم گیری سریع‌تر و دقیق‌تر حین عمل منجر می‌شود.

به طور دقیق‌تر نرم افزار گفته شده با استفاده از هوش مصنوعی و لیزرهای مادون قرمز برای اندازه گیری رگ بیمار و اندازه استنت مورد نیاز به تسریع عمل جراحی کمک می‌کند.

پزشکان با کمک این دو ابزار به چشم انداز دقیق و وسیع از داخل رگ‌های بیمار دست می‌یابند و می‌توانند بهترین روش درمان برای کلسیفیکاسیون شریانی را تعیین کنند.

کلسیفیکاسیون هنگامی اتفاق می‌افتد که کلسیم در بافت بدن، رگ‌های خونی یا اندام‌ها جمع شود. این تجمع ممکن است روند طبیعی بدن شما را سخت و مختل کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه