تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:44
258 بازدید
کد خبر : 415

هوش مصنوعی به نظارت گسترده در چین کمک می کند

هوش مصنوعی به نظارت گسترده در چین کمک می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تعداد زیادی از شرکت های چینی نرم افزاری ساخته اند که با استفاده از هوش مصنوعی داده های جمع آوری شده از شهروندان را دسته بندی می کند. این درحالی است که مقامات این کشور خواهان ارتقای ابزارهای نظارتی هستند. طبق ۵۰ سند که به طور عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تعداد زیادی از شرکت های چینی نرم افزاری ساخته اند که با استفاده از هوش مصنوعی داده های جمع آوری شده از شهروندان را دسته بندی می کند. این درحالی است که مقامات این کشور خواهان ارتقای ابزارهای نظارتی هستند.

طبق ۵۰ سند که به طور عمومی در دسترس هستند، چند شرکت چینی طی ۴ سال گذشته نیز چنین فناوری را خریده اند که به «یک فرد، یک فایل» مشهور است. این فناوری نرم افزار فعلی را ارتقا می دهد که درحال حاضر فقط داده ها را جمع آوری می کند اما افراد باید آن را تنظیم کنند.

طبق سندی بخش امنیت عمومی ایالت هنان چین، این سیستم می تواند همزمان با افزایش داده ها به طور مستقل صحت فایل ایجاد شده را ارتقا دهد. چهره هایی که نیمی از آنها مشخص نیست، چهره های ماسک دار یا عینک زده، پرتره هایی با وضح کم از صورت افراد را با کمک فناوری می توان به درستی دسته بندی کرد.

نرم افزار جدید قدرت دولت چین برای نظارت را ارتقا می دهد. هرچند سیستم فعلی این کشور می تواند داده های افراد را جمع آوری کند، اما نیروهای پلیس و کاربران دیگر باید آن را سازماندهی کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.