تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:51
245 بازدید
کد خبر : 1233

هوش مصنوعی دست شستن افراد را بررسی می کند

هوش مصنوعی دست شستن افراد را بررسی می کند

یک شرکت ژاپنی سیستمی شامل هوش مصنوعی ابداع کرده که شستن دست های افراد را رصد می کند و در صورتیکه شیوه شستشو مناسب نباشد، به آنها هشدار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یک شرکت فناوری ژاپنی تصمیم دارد با استفاده از سیستم نظارتی جدیدی که روی سینک دستشویی نصب می شود، نحوه دست شستن افراد را بررسی کند. اگر افراد با عجله دستشان را بشویند یا از صابون کافی استفاده نکنند، این سیستم به آنها هشدار می دهد. این درحالی است که با شیوع ویروس کرونا کارشناسان بهداشتی به شستن صحیح دست ها تاکید دارند.

سیستم مذکور  با استفاده از هوش مصنوعی حرکات شستن دست را شناسایی می کند و Actlyzer نام دارد. شرکت Fujitsu Laboratories این سیستم را ابداع کرده و قصد دارد در بخش صنعت غذایی و سرویس های مربوطه، از آن استفاده کند.  

به گفته فوجیتسو این سیستم را می توان در بیمارستان ها، مدارس، هتل ها، استادیوم ها و بسیاری از محیط های عمومی دیگر که تعداد زیادی افراد از یک دستشویی استفاده می کنند، به کار برد.

سخنگوی این شرکت می گوید: در روزها و ماه های آینده شستن دست ها اهمیت بیشتری می یابد و برای فناوری ما در شرایط مختلف تقاضابه وجود می آید.

در سیستم  Actlyzer دوربین هایی که بالای سر افراد یا روی بخش های کناری سینک در دستشویی های عمومی نصب می شود تا شیوه دست شستن فرد را نظارت کنند.

 اگر شیوه دست شستن فرد صحیح باشد واژه OKروی نمایشگری که در نزدیکی وجود دارد، دیده می شود. اگر فرد دست خود را به شیوه نادرست بشوید،NG روی نمایشگر  نشان داده می شود.

 به گفته فوجیتسو این سیستم می تواند بیش از ۲ هزار حرکت مربوط به شستن دست را با دقت بیش از ۹۰ درصد شناسایی کند. سیستم مذکور ۶ مرحله اصلی برای شستن دست تعریف کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه