تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 6:12
246 بازدید
کد خبر : 2609

هوش مصنوعی رهبر یک حزب سیاسی جدید در اروپا شد!

هوش مصنوعی رهبر یک حزب سیاسی جدید در اروپا شد!

حزب سینتتیک(مصنوعی)، یک حزب سیاسی جدید در دانمارک است که امید می‌رود به زودی یک کرسی در پارلمان داشته باشد. رهبر این حزب سیاسی جدید، لیدر لارس(Leader Lars) نام دارد که در واقع یک شبیه‌ساز رباتیک مکالمه براساس هوش مصنوعی است و همه سیاست‌های آن برگرفته از هوش مصنوعی خواهد بود. به گزارش ایسنا و

حزب سینتتیک(مصنوعی)، یک حزب سیاسی جدید در دانمارک است که امید می‌رود به زودی یک کرسی در پارلمان داشته باشد. رهبر این حزب سیاسی جدید، لیدر لارس(Leader Lars) نام دارد که در واقع یک شبیه‌ساز رباتیک مکالمه براساس هوش مصنوعی است و همه سیاست‌های آن برگرفته از هوش مصنوعی خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریزم، آسکر استانیس(Asker Staunæs)، خالق این حزب و هنرمند-محقق سازمان غیرانتفاعی هنر و فناوری مایندفیوچر(MindFuture)، می‌گوید که لیدر لارس به طور خاص براساس سیاست‌هایی که توسط احزاب حاشیه‌ای دانمارکی پس از سال ۱۹۷۰ شکل گرفته، آموزش دیده و بنابراین این حزب به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند نماینده تقریباً ۲۰ درصد از رای دهندگان دانمارکی کنونی باشد که احزاب آنها در پارلمان نماینده ندارد.

وی افزود: ما نمایانگر داده‌های همه‌ی احزاب حاشیه‌ای هستیم، بنابراین این حزب نماینده همه‌ی احزابی است که تلاش می‌کنند در پارلمان انتخاب شوند اما کرسی ندارند.

لیدر لارس را به نوعی می‌توان یک پوپولیست(عوام‌گرا) ذاتی دانست، زیرا «سیاست‌های» آن که شامل درآمد پایه جهانی و «بخش اینترنت و فناوری اطلاعات مشترک در دولت» می‌شود، کاملاً از داده‌های انسانی موجود برگرفته شده است. با این حال، استانیس لزوماً معتقد نیست که لیدر لارس به طور کامل دموکرات است.

او می‌گوید: هوش مصنوعی در قالب یادگیری ماشینی، در حال حاضر به قدری داده‌های انسانی دریافت کرده که می‌توان گفت که به طریقی، همه افراد از طریق داده‌هایی که در اینترنت ارسال کرده‌اند، در شکل‌گیری این مدل‌ها شرکت دارند. اما سیستم‌هایی که امروزه داریم، افراد را به مشارکت فعال‌تر تشویق نمی‌کنند، تا کنترل داده‌ها و تصاویر خود را به دست بگیرند.

نکته حائز اهمیت این است که از آنجایی که لیدر لارس در واقع یک ماشین است، اجازه ندارد برای مناصب دولتی کاندید شود.

استانیس ادامه داد: لیدر لارس مقام تشریفاتی حزب است. دانمارک یک دموکراسی نیابتی است، بنابراین افرادی که به عنوان راه ارتباطی این هوش مصنوعی عمل می‌کنند و نماینده‌ای برای لیدر لارس هستند در رای‌گیری حضور خواهند داشت.

حزب سینتتیک تاکنون تنها ۱۱ امضا از مجموع ۲۰ هزار امضای مورد نیاز برای نامزدی قانونی در پارلمان دانمارک جمع‌آوری کرده است بنابراین راه درازی در پیش است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه