تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 9:20
194 بازدید
کد خبر : 2709

هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت میان کشورها

هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت میان کشورها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هوش مصنوعی و برنامه نویسی از رشته‌هایی هستند که زمینه آموزش آنها می‌تواند از سنین ۱۲ سال به بالا صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاظمی با حضور در برنامه صبحانه ایرانی گفت: رویکرد ما در تعلیم و تربیت بر اساس رویکردهای سند تحول و توجه به اصل مهارت آموزی است و ما تلاش می‌کنیم در کنار سایر محتواهایی که در کتب درسی است توجه به مهارت آموزی را همواره مد نظر قرار دهیم و برنامه‌های ویژه‌تری را به عنوان فوق برنامه و برنامه اصلی با محوریت مهارت آموزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به مهارت آموزی می‌تواند زمینه یک انتخاب رشته مناسب را در دانش آموزان متوسطه دوم فراهم کند؛ گفت: مقطع متوسطه اول دوره هویت یابی دانش آموزان و شناسایی استعدادهای آنان است تا بتوانند مسیر آینده تحصیلی و شغلی خود را ترسیم کنند لذا ما باید برنامه‌های متعدد و متنوعی را در نظر بگیریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته گفت: اجرای درس کار و فناوری متوسطه اول و دوم در دوسال گذشته به دلیل کرونا که آموزش غیر حضوری شده بود؛ با چالش مواجه شد و درس‌هایی که رویکرد مهارتی دارند در این دو سال عملاً تحت تأثیر قرار گرفته بودند. درس کار و فناوری هم مورد بی‌مهری واقع شده بود. علیرغم اینکه این درس می‌تواند برای زندگی دانش آموزان در آینده هم کاربردی باشد اما توجه چندانی به این درس نشد.

وی با بیان اینکه آنچه در دنیای امروز مهم است مهارت آموزی مهارت‌های نرم و سخت است؛ افزود: کسب این مهارت‌ها به شایستگی‌های شغلی افزوده می‌شود؛ لذا توجه ویژه ای به کار درس کار و فناوری و درس فرهنگ و هنر داریم و نسبت به تجهیز کارگاه‌ها اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت میان کشورها شده است گفت: هوش مصنوعی و برنامه نویسی از رشته‌هایی هستند که زمینه آموزش آنها می‌تواند از سنین ۱۲ سال به بالا اتفاق بیفتد به همین منظور ما در وزارت آموزش و پرورش موضوع هوش مصنوعی را به صورت جدی در مقطع متوسطه اول برنامه ریزی کردیم که بتوانیم انشاالله آن را در درس کار و فناوری اجرایی کنیم. در همین راستا هم آموزش‌هایی در تابستان برای توان‌افزایی خواهیم داشت. بیش از ۱۰۰۰ هنرستان مشمول این طرح شده‌اند و آموزش هنر را به عهده دارند.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: باشگاه کارآفرینی را برای دانش آموزان اول و دوم متوسطه در نظر گرفتیم در تلاش هستیم موضوعات مهارت آموزی را به گونه‌ای انجام دهیم که انتخاب مناسب‌تری داشته باشیم و دانش آموزان علاقه خود را بهتر شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه در تلاشیم فرایند انتخاب رشته و هدایت تحصیلی را به صورت جدی پررنگ‌تر در نظر بگیریم گفت: پیش از این هم این فرآیند هدایت تحصیلی وجود داشت اما ما در تلاشیم این موضوع را هدفمند تر برگزار کنیم لذا دوره‌های آموزشی هدایت تحصیلی را برای معلمان در نظر گرفت و به صورت نمونه در برخی از مدارس در حال انجام آن هستیم تا شناسایی استعدادها بهتر اتفاق بیفتد.

کاظمی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های علمی مهارتی برای دانش آموزان گفت: ما جشنواره خوارزمی را برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول داریم که سال هاست راهی روشن برای نشان دادن مهارت‌های مورد نیاز ملی دانش آموزان محسوب می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه