تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 8:53
178 بازدید
کد خبر : 3218

هوش مصنوعی قلب سالم را به نمایش گذاشت

هوش مصنوعی قلب سالم را به نمایش گذاشت

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که شکل قلب ممکن است نشانه‌ای از خطر بیماری قلبی باشد. به نقل از ویفروم، تحقیقی با کمک یادگیری ماشینی نشان داد که کروی یا گرد بودن در قلب‌های سالم شایع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد رخ می‌دهد اما می‌تواند به‌عنوان یک شاخص ژنتیکی مشکلات قلبی نیز عمل کند.

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که شکل قلب ممکن است نشانه‌ای از خطر بیماری قلبی باشد.

به نقل از ویفروم، تحقیقی با کمک یادگیری ماشینی نشان داد که کروی یا گرد بودن در قلب‌های سالم شایع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد رخ می‌دهد اما می‌تواند به‌عنوان یک شاخص ژنتیکی مشکلات قلبی نیز عمل کند.

محققان دریافتند که افزایش اندک در گرد بودن با افزایش ۴۷ درصدی احتمال ابتلا به کاردیومیوپاتی، فیبریلاسیون دهلیزی یا نارسایی قلبی تا ۱۰ سال بعد مرتبط است.

آنان به این نتیجه رسیدند که بیماری ذاتی عضله قلب حتی قبل از اینکه بیماری قلبی خود را نشان دهد، باعث ایجاد این گردی در بطن چپ می‌شود.

محققان افزودند که می‌توانند از روش‌های جدید مشاهده تصاویر بهره ببرند و از یادگیری ماشینی برای استخراج اطلاعات بیشتر از این تصاویر استفاده کنند.

هوش مصنوعی به محققان این امکان را داد که نشان دهند، قلب‌ها به اشکال مختلف از جمله پرتر و گردتر هستند و آنها معتقدند این جزئیات می‌توانند سرنخ‌های مهم سلامتی را ارائه دهند.

این مطالعه جزئیات جدیدی را در مورد زمینه‌های ژنتیکی کاردیومیوپاتی، شامل شرایطی مانند آریتمی قلبی، معروف به فیبریلاسیون دهلیزی نشان داد.

محققان اظهار کردند که باید توجه داشت، کروی بودن، لزوماً یک وضعیت جدی را به همراه ندارد.

اکثریت افرادی که در گروه مطالعه درجه‌ای از کروی‌بودن را داشتند، در دوره پیگیری که در برخی موارد تا یک دهه ادامه داشت، به هیچ بیماری بالینی مبتلا نشدند و این فقط یک نشانگر برای افرادی است که در معرض خطر بالاتری هستند.

شایان ذکراست که عوامل دیگری نیز می‌توانند در این امر نقش داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.