تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 - 10:20
263 بازدید
کد خبر : 2460

هوش مصنوعی چینی قطع برق را ۳ثانیه ای برطرف می کند

هوش مصنوعی چینی قطع برق را ۳ثانیه ای برطرف می کند

شرکت دولتی توزیع برق چین به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی به کار گرفته که مشکلات تامین برق را در ۳ثانیه حل می کند.  این درحالی است که چنین فرایندی به طور معمول ۶تا۱۰ ساعت طول می کشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، البته سیستم قدرتمند و کارآمد جدید در هرجایی قابل اجرا نیست. این سیستم فقط به مدت یک ماه در منطقه مسکونی Qitailu با بیش از ۲۰۰ خانواده در استان سین کیانگ اجرا شده است.

شبکه توزیع برق جدید دارای چند حسگر است که هرکدام از آنها مغز مخصوص خود را دارند. این مغزها به طور خودکار می توانند کارآمدترین و مناسب ترین مسیرهای تامین برق را انتخاب کنند. در این فرایند نیاز به دخالت انسان نیست و تمام فعالیت های مربوط به شبکه برق سریع تر انجام می شوند.

سیستم هوش مصنوعی طوری طراحی شده تا در صورت وقوع هرگونه قطعی، به طور لحظه ای عملیات ترمیم خود از جمله مکان یابی اختلال، ایزوله سازی اختلال و احیای جریان برق را آغاز کند. به همین دلیل تامین برق به میزان قابل توجهی ارتقا یافته است.

یکی از ساکنان این منطقه به نشریه «ساوث چاینا مورنینگ پست» در این باره می گوید: اکنون قطعی برق تقریباً از بین رفته است. به محض قطع شدن برق، جریان آن دوباره وصل می شود و زندگی و کار ما به هیچ وجه تحت تاثیر آن قرار نمی گیرد.

با این وجود بیشتر مشکلات قطعی برق در این کشور به طور دستی برطرف می شوند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه