تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 9:20
195 بازدید
کد خبر : 2780

واگذاری پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد به محققان کشور

واگذاری پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد به محققان کشور

پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پژوهشی صنعت گاز به عنوان نمونه پایلوت کشوری جهت بهبود مدیریت بر مصرف، به فناوران پارک علم و فناوری خراسان واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، در این پروژه که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود مدل کالیبره دینامیکی هیدرولیک شبکه به همراه مدل‌های پیش‌بینی ساعتی مصرف بر اساس شبکه عصبی و هوش مصنوعی برای شهر توسعه داده می‌شود تا بهره‌برداری از شبکه از حالت غیرفعال (passive) به حالت فعال (active) ارتقا یابد.

این مدلها که به صورت انلاین هستند نقش دستیاری هوشمند برای واحد بهره‌برداری و مهندسی را ایجاد کرده تا بتواند ضمن افزایش مشاهده پذیری، شناخت دقیق‌تری از شرایط عملیاتی شبکه ایجاد کرده و راه حل بالانس بهتر شبکه را به بهره‌برداران ارائه کند.

مدیریت بهینه فشار گاز در خطوط توزیع، استفاده از موتور آفلاین با قابلیت شبیه‌سازی و ارائه راهکار بالانس شبکه گاز مبتنی بر هوش مصنوعی، پیش‌بینی هوشمندانه مصرف کوتاه‌مدت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه به تفکیک مناطق، ایجاد دیسپاچینگ هوشمند با نظارت به‌هنگام و کنترل بهینه و نیز گسیل بهینه منابع از اصلی‌ترین خروجی‌های این طرح است که توسط شرکت دانش بنیان بهپویان و در طی بازه ۲۴ ماهه اجرا می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.