تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:30
144 بازدید
کد خبر : 863

ویدئو پروژکتوری که در یک ثانیه فوکوس می‌کند

ویدئو پروژکتوری که در یک ثانیه فوکوس می‌کند

یک شرکت تجاری در کالیفرنیا از تولید ویدئو پروژکتور تازه ای خبر داده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می‌تواند در یک ثانیه به طور دقیق فوکوس کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این پروژکتور که ام ۲ ای نام دارد، به سرعت نصب شده و برای استفاده آماده می‌شود. هوش مصنوعی تصحیح سریع تصاویر در حال نمایش را نیز ممکن می‌کند.

شرکت ویوسونیک دقت تصاویر این ویدئو پروژکتور را ۱۰۸۰ پیکسل اعلام کرده و می‌گوید برای افزایش سرعت فوکوس این دستگاه از روشی جدید برای محاسبه فاصله دستگاه با دیوار استفاده کرده است.

این دستگاه برای اجرای بازی‌های ویدئویی و نیز مشاهده فیلم‌های سینمایی قابل استفاده است. دستگاه‌های مشابه معمولاً برای فوکوس دقیق بر روی تصویر به چندین ثانیه زمان نیاز دارند. ویدئو پروژکتور ام ۲ ای همچنین مجهز به حسگرهایی است که جایگزین دوربین‌های فوکوس خودکار شده‌اند و به تحقق هدف فوکوس یک ثانیه‌ای کمک کرده‌اند.

دستگاه یادشده حتی در صورت جابجا شدن نیز به سرعت قادر به فوکوس مجدد در عرض یک ثانیه است و شرکت سازنده مدعی است حتی در مقایسه با بهترین محصولات رقیب ۳ تا ۵ برابر سریع‌تر است.

وزن این دستگاه یک کیلوگرم، ابعاد تصاویر آن در صورت قرار گرفتن در فاصله ۲.۱۴ متری دیوار، ۸۰ اینچی و شدت کنتراست آن سه میلیون به یک است. سازگاری با فناوری‌های وای فای، بلوتوث، یو اس بی ۲ و یو اس بی – سی، HDMI ۲.۰ و میکرو اس دی، بهره مندی از دو بلندگوی ۳ واتی و جک هدفون ۳.۵ میلی متری از جمله امکانات این دستگاه است. مهم‌ترین ضعف این محصول ۵۷۶ دلاری عدم امکان نصب باتری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.