تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:56
259 بازدید
کد خبر : 552

پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان رونمایی شد

پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکت انگلیسی «انجینیرید آرتس» (Engineered Arts) این ربات را ساخته اما از آنجا که این ابزار هنوز تکمیل نشده، هزینه ساخت آن را اعلام نکرده و ویدئویی از آن به اشتراک گذاشته است. در ویدئوی مذکور ربات پس از تکان دادن شانه‌اش، چشمانش را با قیافه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکت انگلیسی «انجینیرید آرتس» (Engineered Arts) این ربات را ساخته اما از آنجا که این ابزار هنوز تکمیل نشده، هزینه ساخت آن را اعلام نکرده و ویدئویی از آن به اشتراک گذاشته است.

در ویدئوی مذکور ربات پس از تکان دادن شانه‌اش، چشمانش را با قیافه‌ای شگفت زده باز کرد. جالب آنکه ربات حتی چند بار پلک می‌زند.

پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان رونمایی شد

به گفته شرکت سازنده، هنوز راه زیادی تا تکمیل ربات باقی مانده اما صورت این ربات روی یک «بدن مصنوعی شبیه انسان (AI x AB)» قرار دارد که دارای «سیستم عامل قدرتمند ربات تریتیوم» است.

«آمکا» در حقیقت در ادامه فرایند توسعه ربات انسان نمایی ساخته شده که صوفیا نام داشت و در سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی شده بود.

صوفیا یک ربات انسان نما و بسیار هوشمند بود که صورتی بسیار واقعی داشت، می‌توانست به اطراف نگاه کند و حرف بزند. شرکت هنگ کنگی «هانسون رباتیکز» این ربات را ساخته بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه