تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:21
266 بازدید
کد خبر : 1763

پیش بینی دقیق سرطان سینه با هوش مصنوعی

پیش بینی دقیق سرطان سینه با هوش مصنوعی

محققان دانشگاه ام آی تی، سیستم هوش مصنوعی جدیدی را ابداع کرده اند که با دقت بسیار بالایی قادر به پیش بینی احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه از پنج سال قبل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این سیستم با استفاده از الگوهای خودآموز و با همکاری متخصصان و پزشکان بیمارستان ماساچوست تولید شده است.

در شرایطی که سیستم‌های هوش مصنوعی قبلی پیش بینی کننده سرطان سینه تنها در مورد بیماران سفید پوست دقت بالایی داشتند، این سیستم در مورد بیماران سیاه پوست هم از دقت مناسبی برخوردار بوده و احتمال ابتلای آنها به این بیماری مرگبار را هم از پنج سال قبل به خوبی پیش بینی می‌کند.

گفتنی است استفاده تبعیض آمیز از اطلاعات زنان سفیدپوست مبتلا به بیماری سرطان سینه برای طراحی سیستم‌های هوش مصنوعی موجب شده بود تا احتمال مرگ زنان سیاه پوست بدین علت ۴۳ درصد بیشتر از زنان سفید پوست باشد.

برای افزایش دقت این سیستم هوش مصنوعی از اطلاعات و تصاویر ماموگرافی بیش از ۶۰ هزار بیمار استفاده شده است که قبلاً در بیمارستان ماساچوست مورد درمان قرار گرفته بودند. این داده‌ها برای طراحی مدلی به کار گرفته شد که نشانه‌های سرطان را در بافت‌های سینه زنان شناسایی می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.