تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:55
262 بازدید
کد خبر : 546

چین برای حفاظت از پارک ملی خود به کلان داده متوسل می‌شود

چین برای حفاظت از پارک ملی خود به کلان داده متوسل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، این پلتفرم هوشمند که به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، کلان داده و اینترنت اشیا مجهز شده، می‌تواند داده‌های جمع‌آوری‌شده از ماهواره‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، کاربران شبکه‌های اجتماعی و ادارات دولتی مربوطه را به هم متصل و تجزیه و تحلیل کند. مقامات چینی می‌گویند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، این پلتفرم هوشمند که به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، کلان داده و اینترنت اشیا مجهز شده، می‌تواند داده‌های جمع‌آوری‌شده از ماهواره‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، کاربران شبکه‌های اجتماعی و ادارات دولتی مربوطه را به هم متصل و تجزیه و تحلیل کند.

مقامات چینی می‌گویند این پایگاه داده به دولت کمک خواهد کرد تا مشکلاتی مانند قطع درختان به صورت غیرقانونی، استخراج غیرمجاز از معادن، شکار و ساخت و ساز در پارک ملی را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کند.

گفتنی است پارک ملی کینلینگ به عنوان بانک ژن بیولوژیکی چین شناخته می‌شود، زیرا دارای تنوع عظیمی از گونه‌های مختلف حیات وحش است. چین امیدوار است بتواند بدین شیوه از میراث طبیعی و حیات وحش خود به شکلی مناسب پاسداری کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.