تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:46
154 بازدید
کد خبر : 1157

کاخ سفید بودجه هوش مصنوعی و کوانتوم را ۳۰ درصد افزایش داد

کاخ سفید بودجه هوش مصنوعی و کوانتوم را ۳۰ درصد افزایش داد

کاخ سفید با هدف جلوگیری از عقب ماندن در رقابت با چین در حوزه فناوری، بودجه این کشور را در دو حوزه هوش مصنوعی و کوانتوم افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، آمریکا در اندیشه پیشبرد فناوری کوانتومی است و قصد دارد از این طریق برتری جهانی خود را در عرضه فناوری اطلاعات و ارتباطات حفظ کند. از سوی دیگر، با توجه به اهمیت مقوله هوش مصنوعی برای کسب برتری در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره دولت آمریکا قصد دارد در این عرصه نیز به طور گسترده سرمایه گذاری کند.

در بخش غیر دفاعی بودجه سال ۲۰۲۱ ایالات متحده آمریکا، افزایش ۳۰ درصدی بودجه در هر دو بخش پیش بینی شده و قرار است ۱.۵ میلیارد دلار به بخش هوش مصنوعی و ۶۹۹ میلیون دلار به بخش فناوری کوانتومی اختصاص یابد. بودجه این دو بخش در سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۱.۱۲ میلیارد دلار و ۵۷۹ میلیون دلار بوده است.

از بودجه ۶۹۹ میلیون دلاری فناوری کوانتومی ۲۵ میلیون دلار به طرح راه اندازی اینترنت کوانتومی در آمریکا اختصاص می‌یابد. بخش عمده بودجه هوش مصنوعی این کشور نیز در وزارت کشاورزی و بهداشت و نیز بنیاد ملی علوم آمریکا صرف می‌شود. همچنین قرار است بخشی از این بودجه برای یافتن فناوری‌های هوش مصنوعی صرف شود که به مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کنند.

کاخ سفید قصد دارد بودجه هوش مصنوعی را تا سال ۲۰۲۲ به بیش از دو میلیارد دلار افزایش دهد و این رقم در مورد علم کوانتوم به ۸۶۰ میلیون دلار خواهد رسید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.