تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 - 22:22
302 بازدید
کد خبر : 2478

کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی برگزار می شود

کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی برگزار می شود

کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با عنوان AIMS۲۰۲۲ در هفتم تا نهم دیماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مجازی، کمیته تعالی هوش مصنوعی در علوم پزشکی در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های تعالی AIMS درصدد است برنامه های ترویجی خود را در سطح محققان علاقه مند به هوش مصنوعی در علوم پزشکی در سراسر کشور توسعه دهد.

ایران باید بتواند تا سال ۱۴۱۰ جزو ۱۰ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی در سراسر جهان باشد و از طرف دیگر هدف اصلی تعالی هوش مصنوعی کسب درآمد بالای چهار بیلیون دلار در علوم پزشکی با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی است.

یکی از فعالیت ها این کمیته برگزاری کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با عنوان AIMS۲۰۲۲ در هفتم لغایت نهم دیماه سال ۱۴۰۱ است. هدف اصلی این کنگره برقراری ارتباط با محققین فعال و علاقمندان حوزه و نیز شناسایی نقاط ضعف، چالشها و فرصتهای پیش رو است.

کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با اجماع متخصصین علوم محاسبات و بالینی بر پایه شش محور اصلی علمی استوار خواهد بود.

این محور ها عبارتند از: ۱. جمع آوری و آنالیز داده های پزشکی، ۲. پردازش سیگنالها و تصاویر پزشکی، ۳. دورا پزشکی، رباتیک و پزشکی شخص محور، ۴. سیستم های مراقبتی هوشمند ۵. بهینه سازی و هوشمند سازی صنایع مرتبط با علوم پزشکی و داروسازی ۶. فلسفه و آینده پژوهی هوش مصنوعی در علوم پزشکی.

محورهای مذکور دارای زیر بخش های اساسی نیز هستند.

از ویژگی های مهم این کنگره ایجاد زبان مشترک میان رشته ایی مابین متخصصین مختلف بالینی و علوم محاسبات با استفاده از برگزاری مدارس تابستانی، ژورنال کلاب ها و جشنواره های دانشجویی است تا شرکت کنندگان بتوانند حداکثر استفاده را از برنامه های کنفرانس داشته باشند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه