تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:01
262 بازدید
کد خبر : 1401

گوگل آب و هوا را در ۵ دقیقه پیش بینی می کند

گوگل آب و هوا را در ۵ دقیقه پیش بینی می کند

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مدلی نوین از پیش بینی وضعیت هوا ابداع کرده است. این مدل در ۵ تا ۱۰ دقیقه وضعیت آب وهوایی ۶ ساعت بعد را پیش بینی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، گوگل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی وضعیت آب وهوا را دقیق‌تر پیش بینی کند.

این شرکت در یک پست وبلاگی از طراحی مدل جدیدی برای پیش بینی آب و هوا خبر داده که nowcasting نام گرفته است. این مدل در آزمایش‌های اولیه موفقیت آمیز عمل کرد و توانست به طور صحیح الگوهای آب و هوایی را خیلی سریع پیش بینی کند.

طبق گزارش‌ها این روش می‌تواند طی ۵ تا ۱۰ دقیقه وضعیت آب و هوایی ۶ ساعت آینده را پیش بینی کند. بنابراین به نظر می‌رسد این سیستم حتی با وجود آنکه در مراحل اولیه توسعه است، از مدل‌های فعلی پیش بینی آب و هوا سریع‌تر عمل می‌کند.

هرچند برخی مدل‌های پیش بینی معمول انبوهی از اطلاعات تولید می‌کنند اما این فرایند چند ساعت طول می‌کشد.

گوگل درباره این سیستم می‌نویسد: یکی از مزیت‌های ماشین یادگیری آن است که با توجه به مدل‌های آموزش دیده فعلی، ارزان است و سرعت ارائه آنها نیز بسیار بالا است.

همچنین مقایسه صحت پیش بینی این مدل با ۳ مدل فعلی (با استفاده از اطلاعات تاریخچه آب وهوایی بین ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹) نشان داد عملکرد آن به اندازه مدل‌های دیگر خوب است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.