تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 8:51
110 بازدید
کد خبر : 3245

ChatGPT به زودی معلم دبستان می‌شود

ChatGPT به زودی معلم دبستان می‌شود

بیل گیتس می‌گوید چت‌بات‌های هوش مصنوعی به زودی نحوه خواندن و نوشتن را به کودکان آموزش خواهند داد و تا تحقق این موضوع ممکن است چند ماه دیگر باقی مانده باشد، اما وقتی وارد شود، مردم را متحیر خواهد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران شرکت بزرگ

بیل گیتس می‌گوید چت‌بات‌های هوش مصنوعی به زودی نحوه خواندن و نوشتن را به کودکان آموزش خواهند داد و تا تحقق این موضوع ممکن است چند ماه دیگر باقی مانده باشد، اما وقتی وارد شود، مردم را متحیر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران شرکت بزرگ مایکروسافت که حامی اصلی توسعه ربات گفتگوگر مشهور ChatGPT است، بار دیگر با علاقه در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه جهان را به سمت بهتر شدن تغییر می‌دهد، صحبت کرده است.

وی مطمئن است که چت‌بات‌ها در آینده می‌توانند به کودکان یاد دهند که چگونه بخوانند و بنویسند و حتی مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنند.

ربات گفتگوگر هوش مصنوعی ChatGPT، جهان را همچون یک طوفانی درنوردیده و فراگرفته است و مایکروسافت نیز مشغول ادغام این مدل هوش مصنوعی با محصولات موجود خود است.

در این میان، افرادی مانند ایلان ماسک از عرضه شتاب‌زده هوش مصنوعی به جامعه چندان خوشحال نیستند و حتی خواستار توقف توسعه و عرضه محصولات جدید شده‌اند.

با این حال، گیتس مانند دیگران آشفته نیست و تحت تاثیر توانایی این ربات‌ها در آموزش خواندن و نوشتن قرار گرفته است.

حالا دیگر همگان می‌دانند که ChatGPT می‌تواند شعر و مقاله بنویسد و حتی می‌تواند آزمون‌های استاندارد را در حوزه‌های مختلف پشت سر بگذارد، اما گیتس انتظار دارد که توانایی چت‌بات‌ها در ۱۸ ماه آینده حتی بیشتر شود.

آموزگار من یک چت‌بات است

گیتس «تسلط» ربات‌های گفتگوگر بر خواندن و نوشتن را ستایش کرد و گفت که این توانایی به زودی به آنها امکان می‌دهد به آموزش کودکان و بهبود نوشتن و خواندن آنها کمک کنند.

وی بر این باور است که این پیشرفت‌ها که هیچ فناوری تا به حال ارائه نکرده است، در ابتدا ما را شگفت‌زده می‌کند، زیرا ربات‌های هوش مصنوعی نقش دستیار پژوهشی را بر عهده می‌گیرند و حتی بازخوردی در مورد نوشته‌ها ارائه می‌کنند.

چت‌بات ChatGPT به دلیل توانایی در ایجاد مکالمات شبیه به انسان و ارائه پاسخ‌های شبیه به انسان مشهور شده و عملکرد چشمگیری از خود نشان داده است. این اتفاق از زمانی رخ داده که هوش مصنوعی به جای تکیه بر کدهای نوشته شده توسط سازندگان خود، یاد گرفته است که زبان انسان را به تنهایی تشخیص دهد و بازآفرینی کند.

بیل گیتس انتظار دارد که ربات‌های هوش مصنوعی در ۱۸ ماه آینده در حوزه زبانی حتی بهتر شوند و شاید حتی به دستیار معلمان نیز تبدیل شوند. وی معتقد است که این ربات‌ها در نهایت طی دو سال آینده خودشان به آموزگار زبان تبدیل می‌شوند.

گیتس می‌گوید، هوش مصنوعی، آموزش خصوصی را در اختیار تعداد زیادی از دانش‌آموزان قرار می‌دهد که توانایی پرداخت هزینه‌های آموزشی را ندارند. اگرچه برای استفاده از سرویس‌هایی مانند ChatGPT باید هزینه اشتراک پرداخت، اما گیتس همچنان فکر می‌کند که آموزش خصوصی مبتنی بر هوش مصنوعی ارزان‌تر از استخدام یک معلم خصوصی باشد.

جدا از زبان، گیتس حتی انتظار دارد که هوش مصنوعی در آینده نزدیک در ریاضیات نیز بهتر شود، با وجود این که اکنون در برخی از محاسبات اولیه دچار مشکل می‌شود. مهندسان مایکروسافت در حال تلاش برای تقویت هوش مصنوعی با توانایی استدلال بیشتر برای رسیدگی به چنین مشکلاتی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.