تاریخ انتشار: دوشنبه 29 فروردین 1401 - 14:27

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران از برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک؛ هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سروش صادق نژاد در خصوص هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک؛ هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران گفت: این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، همکاری کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا ادامه داد: این جشنواره در سه بخش مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، اولین نمایشگاه صنعتی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون و اولین رویداد فناوری و نوآوری کشور در این بخش برگزار خواهد شد. 

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا ادامه داد: تیم‌های برگزیده از بین ۵۴۲ تیم رباتیک و هوش مصنوعی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه، استرالیا، تایوان، چین، آلمان، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، ایتالیا، کانادا، اندونزی، ترکیه، افغانستان و لیتوانی برای حضور در این دوره از مسابقات انتخاب شده‌اند.

صادق نژاد با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش برگزار می‌شود، گفت: جشنواره امسال متفاوت ترین رویداد این حوزه در کشور است که سعی دارد بخش های مختلف آموزش، پژوهش، مهارت و کارآفرینی را به عنوان ارکان اصلی تولید ثروت در کشور با الگوی اقتصاد دانش بنیان در کنار هم قرار دهد.

رئیس اداره انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اولین رویداد فناوری و نوآوری حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی ایران با هدف ارائه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه کشور در بخش های علمی و صنعتی و با حضور دانشگاه های برتر کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و سایر مراکز رشد دانشگاهی و استارت آپ ها و شرکت های موفق دانش بنیان کشور برگزار می شود. 

خروج از نسخه موبایل