تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 8:50
3 بازدید
کد خبر : 7682

شبکه‌برنامه «کاربرد هوش مصنوعی و هوشمندسازی صنایع» جهاددانشگاهی خوزستان تایید شد

شبکه‌برنامه «کاربرد هوش مصنوعی و هوشمندسازی صنایع» جهاددانشگاهی خوزستان تایید شد

ایسنا/خوزستان شبکه برنامه سه ساله گروه پژوهشی مهندسی برق و کامپیوتر (فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی) پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان در شورای علمی دفتر تخصصی گروه علوم پایه و فنی مهندسی سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت. از جمله اهداف این شبکه برنامه، می‌توان به دستیابی به علوم

ایسنا/خوزستان شبکه برنامه سه ساله گروه پژوهشی مهندسی برق و کامپیوتر (فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی) پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان در شورای علمی دفتر تخصصی گروه علوم پایه و فنی مهندسی سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت.

از جمله اهداف این شبکه برنامه، می‌توان به دستیابی به علوم و فناوری جدید در زمینه‌های هوشمندسازی و اینترنت اشیا در صنایع، قابلیت ساخت تجهیزات صنعتی فوق پیشرفته (High Tech.) هوشمند و تبدیل شدن به قطب علمی در زمینه اینترنت اشیاء صنعتی در کشور نام برد.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای علمی دفتر تخصصی گروه علوم پایه و فنی مهندسی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، هفته جاری با حضور اعضای شورای تخصصی دفتر مرکزی و اعضای گروه مهندسی برق و کامپیوتر پژوهشکده برگزار شد و ضمن تشریح عناوین محورها و پروژه‌های اشاره شده در آن توسط اعضای گروه، اعضای شورای علمی نقطه نظرات خود را در مورد آن‌ها بیان کردند.

گروه پژوهشی برق با محوریت “کاربرد هوش مصنوعی و هوشمندسازی صنایع”، شبکه برنامه خود را در شاخه‌های بومی سازی و هوشمندسازی سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، طراحی و توسعه تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیاء صنعتی، بازطراحی و بومی‌سازی تجهیزات الکترونیکی و الکترونیک صنعتی و همچنین پیاده‌سازی نرم‌افزارهای هوشمند با قابلیت تحلیل و پیشنهاد در زمینه سلامت تنظیم کرده است.

از جمله مهترین طرح‌های در دست اجرا توسط این گروه می‌توان به «طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته مورد نیاز صنعت نفت» برای مناطق نفتخیز جنوب، «پیاده‌سازی نرم‌افزار با قابلیت تشخیص روند بیماری در یک جامعه آماری مبتنی بر هوش مصنوعی» برای پتروشیمی، و «انتقال دیتا و پایش ولتاژ حفاظت کاتدیک بر روی خطوط لوله فولادی زیرزمینی مبتنی بر اینترنت اشیاء» برای شرکت‌های نفت و گاز اشاره کرد. 

شبکه برنامه، راهبرد سه ساله هر گروه پژوهشی برای مشخص کردن اهداف و زمینه‌های تخصصی گروه در سه سال آتی است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.