تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 - 22:27
265 بازدید
کد خبر : 2035

تحول در احراز هویت آنلاین با تلاش پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف

تحول در احراز هویت آنلاین با تلاش پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف

جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف سرویس احراز هویت دیجیتال مبتنی بر به روزرسانی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را طراحی و ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، یک شرکت دانش بنیان از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با هدف گسترش خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در تمامی جنبه‌های زندگی عموم مردم و بومی‌سازی دانش روز جهانی در داخل کشور ایجاد شده است تا از یک طرف سهولت استفاده از خدمات مالی و اجتماعی برای عموم مردم و در نتیجه فراهم کردن تجربه دلپذیر استفاده از خدمات هوشمند را برای آنها به ارمغان آورد و از طرف دیگر افزایش کارآیی، کاهش هزینه‌ها و در نتیجه سودآوری کسب‌وکارها را مهیا سازد.

یکی از سرویس‌هایی که این شرکت ارائه می‌دهد «احراز هویت غیرحضوری (آنلاین)» است. این سرویس بومی‌سازی شده‌ی دانش روز جهانی در داخل کشور و به صورت تمام خودکار و آنلاین است که به‌عنوان یکی از کاربردهای آن می‌توان «عدم نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی کشور» را نام برد. با استفاده از این سرویس، تمامی خدمات قوه قضائیه از جمله پیگیری دادخواست و وضعیت پرونده‌ها، درخواست گواهی عدم سوءپیشینه، درخواست صدور سند مالکیت و… را می‌توان به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام داد. این فرایند از طریق این لینک قابل انجام است.

از دیگر مشتریان سرویس احراز هویت دیجیتال می‌توان به سیستم بانکی کشور، صرافی‌های رمز ارز، مراکز مرتبط با نیروی انتظامی، بازار سرمایه و کارگزاری‌های بورس و… اشاره کرد. به علاوه این شرکت درحال‌حاضر به قوه قضائیه و سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال سرویس‌رسانی است.

سرویس احراز هویت دیجیتال مبتنی بر بروزرسانی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با در نظر گرفتن سه هدف اساسی دقت، امنیت و سرعت، طراحی و ارائه شده به طوری که توانسته تاکنون بالغ بر ۸ میلیون درخواست را در داخل کشور پاسخگو باشد.

گفتنی است؛ این شرکت دانش بنیان از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با تکیه بر تجربه بالای متخصصان هوش مصنوعی همراه با بکارگیری اندیشه‌های نوین در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال کشور به دنبال ایجاد تحول در هوشمندسازی تشخیص هویت کاربران است.

این مجموعه کار خود را در ابتدای سال ۹۹ و با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا با ایده‌محوری کاهش مراجعات حضوری و غیرحضوری (آنلاین کردن) احراز هویت افراد با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی شروع کرده است. در سال ۱۴۰۰ شرکت را به ثبت رسانده و سپس دانش‌بنیان شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه