تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردین 1402 - 5:11
165 بازدید
کد خبر : 3092

طراحی مجدد موزه‌ «آینده» دوبی توسط هوش مصنوعی

طراحی مجدد موزه‌ «آینده» دوبی توسط هوش مصنوعی

اخیرا موزه «آینده» دوبی در حساب اینستاگرام خود چندین تصویر را منتشر کرد که نشان می‌دهد اگر این سازه توسط هوش مصنوعی(AI) دوباره طراحی شود، چگونه خواهد بود. به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، نتیجه نهایی مجموعه‌ای از چهار تصویر چشم نواز است که هم معماری سنتی و هم طراحی آینده نگرانه

اخیرا موزه «آینده» دوبی در حساب اینستاگرام خود چندین تصویر را منتشر کرد که نشان می‌دهد اگر این سازه توسط هوش مصنوعی(AI) دوباره طراحی شود، چگونه خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، نتیجه نهایی مجموعه‌ای از چهار تصویر چشم نواز است که هم معماری سنتی و هم طراحی آینده نگرانه را در هم می‌آمیزد. در توضیح این تصاویر آمده است: مرکز نوآوری و خلاقیت در دنیا که توسط هوش مصنوعی دوباره تجسم شده است. کدامیک مورد علاقه‌ی شماست؟

در تصویر اول، سیارات در هم تنیده شده در ساختار این موزه دیده می‌شوند که این امر حس آسمانی را به موزه می‌بخشد. تصویر دوم دارای رنگ آبی است که یادآور اقیانوس‌ها است و یک نهنگ عظیم را نشان می‌دهد که از دایره ساختار موزه بیرون می‌آید.

طراحی مجدد موزه‌ «آینده» دوبی توسط هوش مصنوعی
تصویر اول
طراحی مجدد موزه‌ «آینده» دوبی توسط هوش مصنوعی
تصویر دوم

تصویر سوم گیاهانی را نشان می‌دهد که از روی زمین بیرون می‌آیند و موزه را محکم در آغوش می‌گیرند و پرنده‌ای در پس‌زمینه از کنار آن عبور می‌کند.

طراحی مجدد موزه‌ «آینده» دوبی توسط هوش مصنوعی
تصویر سوم
طراحی مجدد موزه‌ «آینده» دوبی توسط هوش مصنوعی
تصویر چهارم

در نهایت، عکس چهارم دوباره تصویر می‌کند که ساختار دایره‌ای این موزه به صورت مربع چگونه خواهد بود.

موزه آینده یک فضای نمایشگاهی برای ارائه ایدئولوژی‌ها، خدمات و محصولات نوآورانه و آینده‌نگر است که در منطقه اقتصادی دوبی، امارات متحده عربی واقع شده است.

موزه آینده یک فضای نمایشگاهی برای خدمات و محصولات نوآورانه و آینده‌نگر است. موزه آینده دارای سه بخش اصلی است: تپهٔ سبز، ساختمان و فضای خالی. این موزه که بنیاد آینده دبی آن را بنا نهاده، قرار بود در سال ۲۰۲۱ افتتاح شود اما تا پایان سال نیز تکمیل نشد. دولت امارات متحده عربی نهایتا موزه را در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح کرد. دلیل رسمی انتخاب این تاریخ برای افتتاح موزه، وارونه‌خوانگی آن است. واروخوانه یا قرینه خوانی یا پالیندروم(Palindrome) به واژه، جمله، عدد، شعر یا هر چیز دیگری گفته می‌شود که خواندن آن از چپ به راست یا از راست به چپ کاملاً یکسان باشد.

هدف این موزه ترویج توسعه فناورانه و نوآوری به‌ ویژه در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی است. با وجود آنکه بنای موزه هنوز تکمیل نشده، اما در طول سالیان گذشته میزبان چندین نمایشگاه مستقل بوده‌ است.

اولین اعلامیه برای توسعه این موزه معروف در چهارم مارس ۲۰۱۵ توسط محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی پس از نمایش ساختار در فوریه ۲۰۱۵ در جریان اجلاس سران دولت، اعلام شد.

در مراسم افتتاحیه موزه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم ولیعهد حکومت شهر دوبی و شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم نیز حضور داشتند.

امروزه، موزه بر ارتقای توسعه و نوآوری به ویژه در زمینه‌های رباتیک و هوش مصنوعی تمرکز دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه