تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 14:28
255 بازدید
کد خبر : 1843

تولید ادویه و چاشنی های جدید با هوش مصنوعی

تولید ادویه و چاشنی های جدید با هوش مصنوعی

یک شرکت تولیدکننده انواع ادویه و چاشنی از برنامه هوش مصنوعی شرکت آی بی ام به منظور تولید محصولات جدید و خوش طعم و مزه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلش گیر، شرکت McCormick اعلام کرده که ادویه ها و چاشنی های جدید این شرکت با برند تجاری ONE تا اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

برنامه ریزی میزان ترکیب مواد مختلف و محتوای هر چاشنی و ادویه جدید توسط برنامه هوش مصنوعی آی بی ام و بر مبنای درخواست و برنامه ریزی شرکت یادشده انجام می شود. هر یک از این چاشنی ها و ادویه ها برای خوش طعم کردن نوعی از مواد غذایی یا سالادها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

محققان می گویند مواد طبیعی بسیار زیادی در جهان وجود دارد که می توان با ترکیب آنها چاشنی های بسیار خوشمزه ای تولید کرد، اما تولید آنها بدون استفاده از هوش مصنوعی و به صورت تجربی بسیار وقت گیر، هزینه بر و خسته کننده است. واگذار کردن این کار به هوش مصنوعی زمان و هزینه اقدامات یادشده را کاهش می دهد.

الگوریتم های هوش مصنوعی آی بی ام قادر به پیش بینی فرمول مناسب برای تولید ادویه ها و چاشنی های جدید و حتی پیش بینی واکنش افراد در برابر آنها هستند. این برنامه هوش مصنوعی حتی قادر به ارتقای سرعت تولید و کیفیت ترکیبات مورد استفاده خود در گذر زمان بر مبنای بررسی کیفیت تولیدات قبلی و واکنش به آنهاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.