تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:40
246 بازدید
کد خبر : 1043

رومیزی که دستور غذا پیشنهاد می کند

رومیزی که دستور غذا پیشنهاد می کند

محققان یک رومیزی هوشمند ابداع کرده اند که آنچه روی میز قرار می گیرد را شناسایی و برحسب آن یک دستور غذایی پیشنهاد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، محققان مایکروسافت و چند دانشگاه مختلف یک سیستم پارچه هوشمند به نام «کپسیتیوو» (Capacitivo) ابداع کرده اند  که می تواند مواد غذایی، نوشیدنی ها و دیگر اشیایی که روی میز قرار می گیرد را براساس لمس آنها ردیابی کند.

این پارچه ترکیبی از شبکه الکترودهای خازنی و یادگیری ماشینی را برای اندازه گیری مواد و شکل اشیا به کار می برد. از همین روش می توان برای ردیابی برخی محفظه ها از جمله شیشه و کاسه استفاده کرد.

محققان در اصل این فناوری را لابه لای تار و پود رومیزی بافته اند و معتقدند برای آشپزی کارآمد هستند. یک اپلیکیشن متصل به این سیستم براساس آنچه روی میز قرار دارد، دستور غذایی را پیشنهاد می کند.

محققان معتقدند این سیستم به عنوان یک ابزار حافظه عمل می کند. به عنوان مثال چنین سیستمی به کاربر یادآوری می کند تا ایربادهایش را هنگام خروج از خانه فراموش نکند یا ظرف های غذا را بشوید.

البته اصل این پروژه محدودیت هایی دارد و اشیای فلزی را شناسایی نمی کند. همچنین سیستم مذکور در شناسایی کتاب و اشیای گوشه دار نیز عملکرد چندان مناسبی ندارد. بنابراین تعجبی ندارد شناسایی کارت های بانکی با این سیستم دچار مشکل باشد. علاوه بر آن نتیجه شناسایی برخی نوشیدنی ها نیز چندان قابل اعتماد نیست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.