تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:02
268 بازدید
کد خبر : 272

سخنرانی “سوفیا” در یک کنفرانس در دبی

سخنرانی “سوفیا” در یک کنفرانس در دبی

“سوفیا”(Sophia) ربات انسان نمایی که توسط شرکت هنگ‌کنگی “هانسون رباتیک” طراحی و توسعه یافته‌ و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده، قرار است در ماه آینده میلادی در یک کنفرانس در دبی شرکت کند. به گزارش ایسنا و به نقل از زاویا، سوفیا، اولین ربات انسان نمای جهان قرار است ماه مارس با

“سوفیا”(Sophia) ربات انسان نمایی که توسط شرکت هنگ‌کنگی “هانسون رباتیک” طراحی و توسعه یافته‌ و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده، قرار است در ماه آینده میلادی در یک کنفرانس در دبی شرکت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از زاویا، سوفیا، اولین ربات انسان نمای جهان قرار است ماه مارس با شرکت در کنفرانسی در دبی در مورد نقش هوش مصنوعی در حسابرسی داخلی صحبت کند.

دبی هفت تا ۹ ماه مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بزرگترین نشست متخصصان حسابرسی این منطقه خواهد بود. در این نشست سه روزه در مورد آینده هوش مصنوعی، دیجیتالی شدن و امنیت سایبری صحبت خواهد شد. قرار است ۱۵۰۰ متخصص حسابرسی در این نشست شرکت کنند.

دبی قرار است برای اولین بار میزبان اولین شهروند-ربات انسان نمای جهان به نام سوفیا طی بیستمین کنفرانس سالانه حسابرسی منطقه‌ای(ARAC) که هفتم، هشتم و ۹ مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، باشد.

سوفیا در دومین روز از این کنفرانس که به میزبانی انجمن حسابرسی داخلی امارات متحده عربی(UAE IAA) در مرکز تجارت جهانی دبی(DWTC) انجام خواهد شد، در یک جلسه تعاملی به نام “هوش مصنوعی در حرفه حسابرسی داخلی” درباره آینده هوش مصنوعی صحبت کرد. موضوع اصلی این کنفرانس انقلاب و تحول در حسابرسی داخلی است.

در اکتبر ۲۰۱۷ عربستان سعودی نخستین کشوری نام گرفت که به ربات سوفیا حق شهروندی داد. برگزارکنندگان حضور سوفیا در این کنفرانس هوشمند را به عنوان نمادی از آینده هوش مصنوعی توصیف کردند.

“عبدالقادر عبید علی”(Abdulqader Obaid Ali) رئیس هیئت مدیره انجمن حسابرسی داخلی امارات متحده عربی گفت: ما مفتخریم و خوشحالیم که سوفیا را برای اولین بار در دبی دعوت می‌کنیم تا درباره نیاز به حضور فناوری در همه حرفه‌ها صحبت کنیم. این کنفرانس در راستای دستاورد امارات متحده عربی به عنوان اولین دولت در جهان که دارای وزارت هوش مصنوعی است، انجام خواهد شد. ما موضوع کنفرانس یعنی “انقلاب و تحول در حسابرسی داخلی ” را برای مجذوب کردن ذهن و توجه حسابرسان داخلی در سراسر جهان به این موضوع انتخاب کردیم. امروزه چالش پیش روی حسابرسان داخلی، اختلال در فناوری است و افرادی که نتوانند با این جریان همگام شوند، از مسیر دور خواهند شد. آنها باید برای آینده آماده باشند و با هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین و رباتیک آشنا باشند. این کنفرانس آنها را قادر خواهد ساخت تا سفری آموزشی را آغاز کنند که به آنها کمک می‌کند تا دریابند حرفه حسابرسی داخلی طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود.

شرکت کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا طی این کنفرانس از تجربیات بیش از ۴۰ سخنران بین المللی و نویسنده مشهور در این زمینه بهره‌مند شوند. اهداف کنفرانس، یادگیری استراتژی‌، ابزارها، روش‌ها و شیوه‌های جدید برای دیدن نتایج مثبت در مسیر شغلی حسابرسان داخلی است.

نکاتی درباره ربات سوفیا

سخنرانی "سوفیا" در یک کنفرانس در دبی

۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ‌کنگی “هانسون رباتیک” ربات سوفیا را فعال کرد و این ربات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون رباتیک برای او به طور جداگانه حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی ساخته که این موضوع شهرت سوفیا را دو چندان کرده است.

شرکت هانسون رباتیک پیشتر گفته بود چهره سوفیا را با الهام از چهره شخصیت‌هایی مانند ملکه نفرتیتی، آدری هپبورن و آماندا هانسون(همسر طراح این ربات) طراحی کرده است.

ربات سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده‌های تصویری و سیستم تشخیص چهره‌ است. او همچنین قادر به تقلید و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخی پرسش‌ها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پیش تعیین شده‌ است. سوفیا، یک ربات است که دارای شباهت ظاهری بی‌نظیر به انسان است. این ربات دارای توانایی‌های پیچیده بسیاری است و حتی قادر به ابراز احساسات پیچیده انسانی نیز می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.