تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:11
290 بازدید
کد خبر : 1589

سرویس بهداشتی هوشمند بیماری را تشخیص می دهد

سرویس بهداشتی هوشمند بیماری را تشخیص می دهد

در آینده نزدیک سرویس های بهداشتی ساخته خواهند شد که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ادرار و مدفوع افراد را اسکن کرده و ابتلای افراد به بیماری های مختلف را تشخیص می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در شرایطی که امروزه برای بررسی وضعیت سلامت انسان، از آزمایش ادرار و مدفوع و حضور طولانی مدت در آزمایشگاه های مختلف استفاده می شود، در آینده این امر منسوخ شده و دستشویی های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی می توانند خود به عنوان آزمایشگاه عمل کرده و ادرار و مدفوع افراد مختلف را اسکن کرده و تجزیه و تحلیل کنند.

تجزیه و تحلیل مدفوع انسان برای تشخیص شرایط دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد و از این کار برای شناسایی مشکلاتی همچون عفونت ، جذب نامناسب مواد مغذی یا سرطان بهره گرفته می شود. آزمایش ادرار نیز شناسایی بیماری های کلیه ، بیماری های کبدی و دیابت را در مراحل اولیه شکل گیری آنها ممکن می کند.

سرویس های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی دارای ابزار مختلفی برای تجزیه و تحلیل مدفوع و ادرار هستند و امکان اتصال به گوشی های هوشمند یا تبلت را برای انتشار یافته های خود دارند. البته هنوز برای تجاری سازی این نوع محصولات به زمان قابل توجهی نیاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.