تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:07
269 بازدید
کد خبر : 1523

شناسایی دقیق خواب آلودگی با هوش مصنوعی

شناسایی دقیق خواب آلودگی با هوش مصنوعی

گروهی از محققان دانشگاه ووهان موفق به ابداع یک الگوریتم هوش مصنوعی به منظور شناسایی دقیق موقعیت و حالت چشم انسان با هدف کشف خواب آلودگی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلور، فناوری یادشده با بررسی دقیق چشم انسان خواب آلوده بودن یا نبودن فرد را تشخیص می دهد تا از وقوع برخی مشکلات و خطرات جلوگیری شود.

به عنوان مثال این فناوری به افراد خواب آلوده در حال رانندگی هشدار می دهد یا مانع از تداوم کار اشخاصی می شود که از دستگاه های حساسی استفاده می کنند.

خواب آلودگی معمولا فرایند تصمیم گیری افراد را به میزان زیادی مختل می کند و از توجه و قدرت حافظه اشخاص می کاهد. از همین رو پی بردن سریع به خواب آلودگی می تواند از وقوع بسیاری از سوانح و تصادف های رانندگی و حوادث شغلی جلوگیری کند.

یکی از قطعی ترین روش ها برای پی بردن به میزان خواب آلودگی افراد بررسی شرایط چشم و نحوه نگاه کردن افراد است. تا به حال برای این کار روش های رایانه ای مختلفی ابداع شده، اما در روش جدید، بررسی آنی حالت چشم با شناسایی سریع موقعیت آن بدون نیاز به دخالت اپراتور انسانی ممکن است.

نکته مهم دیگر دقت بالای الگوریتم هوشمند ابداع شده است. به گفته محققان چینی، خطای این روش در زمینه شناسایی خواب آلودگی  چشم چپ تنها ۰.۶۶ درصد و در زمینه شناسایی خواب آلودگی چشم راست تنها ۰.۷۱ درصد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه