تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:03
262 بازدید
کد خبر : 1455

طراحی سریع تر و ارزان تر صفحات خورشیدی با هوش مصنوعی

طراحی سریع تر و ارزان تر صفحات خورشیدی با هوش مصنوعی

مهندسان آمریکایی با استفاده از ابزار هوش مصنوعی موفق شده اند روند تولید صفحات خورشیدی را اصلاح کنند تا تولید این صفحات با هزینه کمتر و با سرعت بیشتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اسکپلوریست، تولید صفحات خورشیدی به روش های سنتی بسیار هزینه بر است و بهره وری هر یک از این صفحات نیز معمولا از ۳۰ درصد فراتر نمی رود. اما استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می تواند این روند را تغییر دهد.

استفاده از الگوریتم های مذکور برای تولید صفحات خورشیدی منجر به ابداع نرم افزاری شده که با بررسی ساختارهای نازک ارگانیک سلول های خورشیدی بهترین پیشنهاد را برای چینش آنها در کنار یکدیگر به منظور ارتقای عملکرد ارائه می دهد. نتیجه استفاده از نرم افزار یادشده افزایش سرعت و کاهش هزینه طراحی سلول های خورشیدی بدون نیاز به دخالت انسان است.

در واقع این نرم افزار به مهندسان کمک می کند تا مرحله دشوار و خسته کننده طراحی ساختار سلول های خورشیدی را پشت سر بگذارند و این کار را به ماشین های هوشمند واگذار کنند.

هوشمندسازی فرایند طراحی سلول های خورشیدی با اعطای بودجه دو میلیون دلاری وزارت انرژی آمریکا ظرف مدت دو سال انجام شده است. این وزارتخانه در مجموع ۱۵ میلیون دلار بودجه به اجرای ده ها طرح به منظور تسریع در جهت استفاده از منابع انرژی خلاقانه اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه