تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:07
270 بازدید
کد خبر : 333

عرضه اولیه نیم میلیارد دلاری غول چینی!

عرضه اولیه نیم میلیارد دلاری غول چینی!

سهام غول هوش مصنوعی چینی، سنس تایم قرار است هفته اول معاملات خود را با بیش از دو برابر قیمت ذکر شده به پایان برساند در نتیجه تاثیر تحریم‌های ایالات‌متحده که ماه گذشته در عرضه آن خلل ایجاد کرده بود، به چالش کشیده خواهد شد. به گزارش ایسنا و به نقل از یاهو فایننس، سنس

سهام غول هوش مصنوعی چینی، سنس تایم قرار است هفته اول معاملات خود را با بیش از دو برابر قیمت ذکر شده به پایان برساند در نتیجه تاثیر تحریم‌های ایالات‌متحده که ماه گذشته در عرضه آن خلل ایجاد کرده بود، به چالش کشیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از یاهو فایننس، سنس تایم از زمان عرضه در ۳۰ دسامبر در هنگ‌کنگ بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشته و قرار است به سه برنده IPO (عرضه اولیه سهام برای تبدیل یک شرکت خصوصی به عمومی) در اولین هفته تجارت در مرکز مالی آسیا در سال جدید بپیوندد؛ پیشنهادات حداقل ۵۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

این شرکت تحت حمایت گروه سافت بانک پس از قیمت‌گذاری سهام در پایین محدوده بازار، ۵.۷۸ میلیارد هنگ‌کنگ (۷۴۱ میلیون دلار) جذب کرد. این پیشنهاد به دلیل تحریم‌هایی که سال گذشته توسط وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده به دلیل ادعایی مبنی بر نقض حقوق بشر توسط این شرکت که در سین کیانگ وضع شده بود به تعویق افتاد. خاطر نشان می‌شود، این شرکت به شدت این اتهامات را رد کرده است.

عملکرد قوی این شرکت، گمانه‌زنی‌ها را در میان معامله‌گران هنگ‌کنگ برانگیخت که صندوق‌های دولتی ممکن است برای حمایت از سهام اقدام به خرید کنند.

سنس تایم در ماه گذشته روی ۵۱۲ میلیون دلار از ۹ سرمایه‌گذار محتوای بنیادی (کرنر استون) ازجمله صندوق اصلاحات مالکیت مختلط تحت حمایت دولت و شرکت سرمایه‌گذاری سرمایه شانگهای Xuhui حساب کرد.

شن منگ، مدیر چانسون اند کو، بانک سرمایه‌گذاری بوتیک مستقر در پکن گفت: «اگر سرمایه از چین نتواند سنس تایم را پشتیبانی کند، از آنجایی که سرمایه‌گذاران آمریکایی از خرید سهام منع شده‌اند احتمال سقوط وجود دارد».

یک تحلیلگر ارشد در موسسه تحقیقاتی اکیتاس اظهار کرد: با شروع قدرتمند سنس تایم، سایر شرکت‌های هوش مصنوعی باید از این فرصت استفاده کنند تا بهتر دیده شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه