تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:21
249 بازدید
کد خبر : 1777

فناوری فضایی برای تشخیص سرطان روده به کار می رود

فناوری فضایی برای تشخیص سرطان روده به کار می رود

طی یک تحقیق چند میلیون پوندی در انگلیس، دانشمندان سعی دارند با استفاده از فناوری تلسکوپ های فضایی سرطان روده را خیلی سریع تشخیص دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، در یک تحقیق چند میلیون پوندی که سازمان فضایی انگلیس نیز در آن شرکت می‌کند، از فناوری تلسکوپ‌های فضایی برای تشخیص سرطان روده استفاده می‌شود.

گروهی از محقان کالج لندن امیدوارند با تشخیص زودهنگام این بیماری جان بیماران را نجات دهند. در همین راستا آنها تصمیم دارند از فناوری فضایی برای تحلیل سریع‌تر ویدئوهای کلونوسکوپی استفاده کنند.

پروژه «سیستم خدمات درمانی تشخیص زودهنگام سرطان» (The Early Diagnosis Real-Time Healthcare System for Cancer projec ) که پروژه Earth Scan نیز نامیده می‌شود از نوآوری‌هایی در حوزه انتقال اطلاعات استفاده می‌کند که در اصل برای کنترل ماهواره‌ها در فضا ابداع شده است.

سازمان فضایی انگلیس ۵ میلیون پوند در این پروژه هزینه می‌کند.

از سوی دیگر «کریس اسکیدمور» وزیر علوم انگلیس اعلام کرده سیستم خدمات درمانی تصمیم دارد با استفاده از پیشرفت‌های فناوری در صنایع دیگر از مرگ و میر ناشی از سرطان در این کشور را کمتر کند.

او در این باره گفت: فناوری هوش مصنوعی حدود یک دهه قبل ابداع شد و از آن برای رصد و بررسی سیاره‌های دوردست استفاده شد. اکنون با کمک آن می‌توان یکی از بدترین انواع سرطان را در مراحل اولیه ردیابی کرد.

به‌هرحال در صنعت فضایی ارتباط سریع و قابل اعتماد برای انتقال اطلاعات هنگام کنترل تلسکوپ‌ها در اعماق فضا اهمیت زیادی دارد. در همین راستا در پروژه جدید دانشمندان سعی دارند با کمک این فناوری تصویرهای کلونوسکوپی را تحلیل کنند. این سیستم پولیپ هایی را در روده شناسایی می‌کند که چشم انسان از آنها غافل می‌ماند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه