تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:39
234 بازدید
کد خبر : 1025

فناوری های آینده صنعت گاز پیش بینی می شوند

فناوری های آینده صنعت گاز پیش بینی می شوند

یک شرکت دانش بنیان درصدد است با رسم یک درخت فناوری در حوزه گاز با پیش‌بینی فناوری‌های آتی در این صنعت، مدیران صنعت گاز کشور را به سمت سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری‌ها، هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، اهمیت محصولات نرم‌افزاری در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و کلان داده (بیگ دیتا) در صنعت نفت کمتر از تجهیزات سخت افزاری نیست. با توجه به این سطح از اهمیت، یک شرکت فناور ایرانی موفق شده است تا این خدمات نرم‌افزاری را یک بیستم قیمت محصولات مشابه خارجی عرضه کند.

علی بی‌تعب رئیس هیئت مدیره یک شرکت فناور گفت: فناوری‌های نوین و داده‌های کلان، نقشی کلیدی در رویکردهای جدید مدیریتی در صنعت نفت ایفا می‌کنند. هر روز در مراحل مختلفی از تولید و عرضه محصولات و فرآورده‌های حاصل از نفت و گاز مقدار عظیمی از داده‌ها و اطلاعات مختلف تولید می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران در عصر حاضر، برای عقب نماندن در رقابت صنعتی و همچنین برای اعمال سیاست‌های مدیریتی به تحلیل‌های درست مبتنی بر داده نیاز دارند. این تحلیل‌ها به آنها کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین تصمیمات را اتخاد کنند.

بی‌تعب با اشاره به زمینه‌های فعالیت این شرکت گفت: این شرکت با عرضه خدمات در حوزه کلان داده ( بیگ دیتا ) و هوش مصنوعی به شرکت‌های بزرگ نفتی، مدیران این شرکت‌ها را برای اخذ تصمیمات به هنگام و درست یاری می‌کند. پس از تشکیل شرکت در سال ۱۳۹۱ با توجه به کمبودی که در این حوزه احساس می‌شد، تلاش کردیم تا با فعالیت در زمینه هوش مصنوعی نیاز صنعت نفت کشور به این خدمات را در داخل کشور تامین کنیم.

وی افزود: در حال حاضر این شرکت، قراردادهای بزرگی با برخی از شرکت‌های اصلی در صنعت نفت و گاز کشور منعقد کرده است. شرکت‌های خارجی خدمات دانش‌بنیان ارائه شده از سوی این شرکت را با حداقل ۲۰ برابر قیمت به صنعت نفت کشورمان ارائه می‌کنند. به همین دلیل با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب مدیران صنایع بزرگ نفت و گاز ترجیع می‌دهند که از محصول با کیفیت ایرانی به جای خدمات وارداتی استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی انجام گرفته از سوی این شرکت گفت: در حال حاضر، یک قرارداد با شرکت ملی گاز ایران منعقد کرده‌ایم تا با رسم یک درخت فناوری در حوزه گاز با پیش‌بینی فناوری‌های آتی در این صنعت، مدیران صنعت گاز کشور را به سمت سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری‌ها، هدایت کنیم.

وی همچنین بیان کرد: به صورت کلی خدمات این شرکت در زمینه کلان داده و هوش مصنوعی، باعث ایجاد قدرت بیشتر مدیریتی می‌شود و انبوه داده‌های موجود را به تحلیل‌های منسجم و قابل استفاده، تبدیل می‌کند، این مجموعه در نظر دارد تا با توسعه فعالیتهای R&D خود، محصولات و خدمات متنوع‌تری را به بازار داخلی عرضه کند و صادرات را نیز به عنوان یکی از اهداف آتی خود قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه