تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:56
135 بازدید
کد خبر : 1333

فیلمنامه‌ام درباره «هوش مصنوعی» رد شد/ علیه یک ایده هالیوودی

فیلمنامه‌ام درباره «هوش مصنوعی» رد شد/ علیه یک ایده هالیوودی

فرزاد اژدری از رد فیلمنامه «آریو هوش مصنوعی» توسط شورای تولید سازمان سینمایی خبر داد.

فرزاد اژدری تهیه‌کننده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان فعالیت در حوزه سینمای کودک و نوجوان ندارد، گفت: فیلمنامه‌ای را با نام «آریو هوش مصنوعی» آماده کرده بودم تا بتوانم آن را جلوی دوربین ببرم. این پروژه به شورای کودک بنیاد سینمایی فارابی ارائه شد که از سوی این شورا تایید هم شد، اما متاسفانه بعد از ارائه به شورای تولید در سازمان سینمایی، به طور کامل رد شد!

این کارگردان با اشاره به اینکه گویا دوستان در سازمان سینمایی صلاح دانستند که بودجه موردنظر را برای این فیلم اختصاص ندهند، توضیح داد: «آریو هوش مصنوعی» درباره هوش مصنوعی است و در آن به آگاه‌سازی نسبت به هوش مصنوعی و ارتباط کودکان با این پدیده اشاره شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه یک طرز فکر غلط در سینمای هالیوود دنبال می‌شود که در آن روزی می‌رسد که کنترل همه چیز توسط ربات‌ها و هوش مصنوعی انجام می‌شود، اما در این پروژه چنین مساله‌ای رد شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «عملیات مهدکودک» بیان کرد: تلاش کرده‌ام که در این پروژه نشان دهم که بچه‌های ایرانی با هوش بالایی که دارند می‌توانند هوش مصنوعی بسازند، به گونه‌ای که فیلم درباره یک شخصیت نابغه جوان است که با هوش مصنوعی در ارتباط است.

وی توضیح داد: براساس طرحی که برای این پروژه داشتیم، قرار بود «آریو هوش مصنوعی» نیز مانند دیگر کارهایی که تا امروز داشته‌ام، پر از جلوه‌های ویژه و اکشن باشد.

اژدری با بیان اینکه برای نگارش و برنامه‌ریزی برای ساخت این فیلمنامه ۲ سال زمان صرف کرده است، ادامه داد: یکی از مواردی که در این فیلمنامه به آن اشاره شده، عشقی است که میان نوجوانان شکل می‌گیرد، عشقی که تحت نظارت است و اینکه نوجوان نباید به هرکسی که در زندگی خود می‌بیند اعتماد کند. شاید یکی از دلایلی که تا امروز امکان ساخت برای آن فراهم نشده است، نمایش این عشق است چرا که ما اجازه نداریم به عشق دوران نوجوانی اشاره کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.